РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573232<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Скрипник Т. 
Технологія роботи над індивідуальною програмою з розвитку для дитини з аутизмом / Т. Скрипник // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 12-17. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано структуру інструктивно-методичного листа "Організація інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 15 серпня 2011 р., у якому серед інших документів розкрито зміст і структуру Індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з особливими освітніми потребами. Обгрунтовано необхідні доповнення до означеного документа з огляду на досвід практичної роботи з супроводу дітей з аутизмом у навчальних закладах. Зазначено, що робота над ІПР для дитини з аутизмом як головного документа в процесі психолого-педагогічного її супроводу в навчальному закладі потребує глибокого розуміння особливих освітніх потреб таких дітей в цілому і конкретної дитини зокрема, а також володіння технологією складання такої програми. Розкрито підгрунтя роботи групи супроводу щодо розроблення ІПР дитини з аутизмом. Подано орієнтири, за якими має розроблятися спектр і зміст спеціальних і додаткових освітніх послуг для дитини з аутизмом, алгоритм вивчення особливих виявів дитини. Виокремлено зміст поняття "бар'єри навчання і розвитку" як передумови постановки завдання для дитини.

Проанализирована структура инструктивно-методического письма "Организация инклюзивного обучения в общеобразовательных учебных заведениях" Министерства образования и науки, молодежи и спорта Украины от 15 августа 2011 г., в котором, среди прочих документов, раскрыто содержание и структура индивидуальной программы развития (ИПР) ребенка с особыми образовательными потребностями. Обоснованы необходимые дополнения к указанному документу, учитывая опыт практической работы по сопровождению детей с аутизмом в учебных заведениях. Указано, что работа над ИПР для ребенка с аутизмом в качестве главного документа в процессе психолого-педагогического его сопровождения в учебном заведении требует глубокого понимания особых образовательных потребностей таких детей в целом и конкретного ребенка в частности, а также владение технологией составления такой программы. Раскрыта основа работы группы сопровождения по разработке ИПР для ребенка с аутизмом. Даны ориентиры, по которым должен разрабатываться спектр и содержание специальных и дополнительных образовательных услуг для детей с аутизмом, алгоритм изучения особых проявлений ребенка. Выделено содержание понятия "барьеры обучения и развития" как предпосылки постановки задачи для ребенка.

The article reveals pre-conditions of work of interdisciplinary teams to develop an individual educational program (IEP) for a child with autism. The author of article proposes comments and substantiations for the statements which have been argued in the letter to the Ukrainian Ministry of Education. Two main sections of the IEP are discussed: the one is concerned with the diagnostic procedures and the other − with the steps of practical implementation of the program. The article reflects upon challenges (barriers) of assessment of children with autism, such as: behavior problems, instructional control, defective imitation, defective visual perception and matching-to-sample, defective listener skills, defective intraverbal, defective social skills, prompt dependency, defective conditional discriminations, failure to generalize, weak motivators, response requirement weakens the motivators, rein forcer dependency, self-stimulation, hyperactive behavior, failure to make eye contact, sensory defensiveness etc (according to the method VB-MAPP). Then, concludes that an expert is able to overcome them by creating strategies which deal with conditions spatial for each child. We also emphasize the importance for the interdisciplinary team of being directed by the most urgent developmental tasks. The content of the IEP for children with autism is discussed though the sensory, motor, communicative, social, and cognitive development. In our opinion the importance of well-known scheme of Applied Behavior Analysis, "antecedents − behavior − consequences", as a guiding principle for analysis of specific manifestations of a child with autism. The article describes the features of the team’s support in pursuing short-term developmental goals in the educational settings. For that matter, two examples with elaborate details of such support are provided. The need of concord implementation of the program by IEP-team’s members and their shared responsibility is identified as crucial for success.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського