РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573233<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ільяна В. 
Подолання дислексії в учнів 2 - 4 класів загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення / В. Ільяна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 18-27. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблеми розладів читання у дітей з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ). Охарактеризовано п'ять груп дислексичних помилок, притаманних дітям з ТПМ. Репрезентовано авторську корекційну методику з подолання дислексичних помилок в учнів молодших класів з ТМП. Розкрито завдання означеної методики у двох напрямах: 1) розвиток слухових функцій та операцій; 2) розвиток зорових функцій та операцій. Наголошено на вагомості поетапного (визначено три корекційні етапи) та диференційованого підходу до подолання дислексії відповідно до рівня сформованості тих функцій та операцій, які забезпечують вільне опанування навичок читання. Виокремлено особливості добору матеріалу та принцип його використання на кожному з корекційних етапів. Наведено приклади завдань корекційної методики та особливості варіювання їх складності відповідно до визначеного корекційного етапу. Відзначено, що можливість залучити учня на будь-якому з етапів до процесу корекції, за умов визначення механізму порушення, має сприяти високоефективній роботі з подолання найстійкіших дислексичних помилок в учнів молодших класів із ТПМ.

Рассмотрены проблемы расстройства чтения у детей с тяжелыми нарушениями речи (ТНР). Охарактеризованы пять групп дислексических ошибок, присущих детям с ТНР. Представлена авторская коррекционная методика преодоления дислексических ошибок у учащихся младших классов с ТНР. Раскрыты задания указанной методики в двух направлениях: 1) развитие слуховых функций и операций; 2) развитие зрительных функций и операций. Указана весомость поэтапного (определены три коррекционные этапы) и дифференцированного подхода к преодолению дислексии в соответствии с уровнем сформированности тех функций и операций, которые обеспечивают свободное овладение навыками чтения. Выделены особенности отбора материала и принцип его использования на каждом из коррекционных этапов. Приведены примеры задач коррекционной методики и особенности варьирования их сложности в соответствии с определенным коррекционным этапом. Отмечено, что возможность привлечь ученика на любом из этапов к процессу коррекции, при условии определения механизма нарушения, должна способствовать высокоэффективной работе по преодолению устойчивых дислексических ошибок у учащихся младших классов с ТНР.

Views of a problem of reading disorders at children with speech disabilities are represented in this article. The technology of dyslexia overcoming with consideration for condition of development of psycholinguistic components of reading is presented. Examples of dyslexic mistakes and their reasons are displayed. According to them five groups of typical steady reading mistakes, as well as techniques of their overcoming are enumerated. The article is focused on significance of a gradual and differentiated approach for dyslexia overcoming according to the level of functions and operations that provides reading skills acquirement. The scientific approaches, main principles, stages of developmental intervention and a content of developmental system of primary school students with severe speech disabilities are determined. It is emphasized that the basis of techniques of dyslexia overcoming is a concept of functional systems and their flexibility, different levels of activity organization and activity approach. The examples of intervention technique’s tasks, which demonstrate its compliance, are represented. Three stages of dyslexia overcoming directed to acoustic and visual functions and operations development are introduced. The issue, directed to the semantic mistakes prevention and overcoming by means of forecasting development, is separately presented. The attention is paid to the developmental intervention efficiency that is provided by elicit mechanisms of mistakes; the safest analyzer systems usage; main teaching directions choice that foresee acoustic and visual functions and operations development in reliance of hierarchic complicity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського