РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573234<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кравец Н. 
Використання комп'ютерних технологій у процесі роботи розумово відсталих школярів із творами художньої літератури / Н. Кравец // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 28-37. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання застосування у роботі з розумово відсталими школярами інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено теоретичні положення, які лягли в основу експериментального навчання означених дітей з використанням комп'ютерних технологій у роботі з творами художньої літератури. Зазначено, що у різних видах навчальної діяльності використовувалися мультимедійні програми. Охарактеризовано психологічні, дидактичні і методичні умови застосування мультимедійних технологій, доведено продуктивну роль алгоритмічного підходу в застосуванні комп’ютерних технологій. Акцентовано увагу на застосуванні мультимедійних презентацій в опануванні розумово відсталими дітьми змістом художнього твору та розумінням його смислу, а також для шкільного аналізу твору. Наголошено на значенні застосування схем-моделей за опанування такими дітьми смислу прочитаного твору та кращого засвоєння його змісту. Висвітлено питання використання в експериментальному навчанні розумово відсталих школярів апаратно-програмного методичного комп’ютерного комплексу із корекційно-розвивальною програмою "Живий звук" для опанування навичок виразнозності читання, розуміння сутності логічних пауз і логічного наголосу, а також комп'ютерних ігор, що відкривають додаткові можливості використання традиційних методик і педагогічних прийомів корекційної роботи. Наведено приклади позитивних змін у формуванні в учнів уявлень про прочитане й усвідомлення його сутності після застосування комп'ютерних технологій для пояснення навчального матеріалу.

Рассмотрены вопросы применения в работе с умственно отсталыми школьниками информационно-коммуникационных технологий. Определены теоретические положения, которые легли в основу экспериментального обучения указанных детей с использованием компьютерных технологий в работе с произведениями художественной литературы. Указано, что в различных видах учебной деятельности использовались мультимедийные программы. Охарактеризованы психологические, дидактические и методические условия применения мультимедийных технологий. Доказана продуктивная роль алгоритмического подхода в применении компьютерных технологий. Акцентировано внимание на применении мультимедийных презентаций в овладении умственно отсталыми детьми содержанием художественного произведения и пониманием его смысла, а также для школьного анализа произведения. Указано на важность применения схем-моделей при овладении такими детьми смысла прочитанного произведения и лучшего усвоения его содержания. Освещены вопросы использования в экспериментальном обучении умственно отсталых школьников аппаратно-программного методического компьютерного комплекса с коррекционно-развивающей программой "Живой звук" для освоения навыков выразительности чтения, понимания сущности логических пауз и логического ударения, а также компьютерных игр, открывающих дополнительные возможности использования традиционных методик и педагогических приемов коррекционной работы. Приведены примеры позитивных изменений в формировании у учащихся представлений о прочитанном и осознании его сущности после применения компьютерных технологий для объяснения учебного материала.

The author determines psychological, didactic and methodical conditions of using multimedia technologies. Role of an algorithmic approach of computer technologies usage which increases the efficiency of schoolchildren’s learning is proved. Using multimedia presentations seems to be the most appropriate because of simultaneous impact of different types of information is provided by such a syncretic educational. That allows students to perceive the learning material consciously. Using multimedia presentations to define the essence of the content of fiction as well as status and role characteristics of characters is underlined. Examples of test tasks as a form of automated control of schoolchildren’s educational achievements are presented. The author has studied the IT usage in mentally retarded students teaching. In every Ukrainian special school there are available computers for mentally retarded students, which is in the most classrooms, as well as a multi-touch interactive whiteboards. We have surveyed the teachers of 7−10 grades in terms of their attitude to using computer technologies during reading lessons and home reading. These results indicate that most teachers use computers to follow the principle of clearness in the classroom for example: to demonstrate meaningful pictures, story illustrations or reproductions of paintings which content relates to the content of the book and sometimes to plan further work. The researcher notes that due to the simultaneous impact of audiovisual information on the students media technologies provide emotional charge, increase students’ attention, provide syncretism leaning. Also simultaneous visual and auditory perception of the material lets to return rapidly to the passage of the books that require further analysis.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.6 + Ч435.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського