РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573235<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Макарчук Н. 
Методичні основи професійно-трудової реабілітації дітей із порушеннями розумового розвитку / Н. Макарчук, О. Хованова // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 38-45. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено результати розв'язання проблеми становлення особистості розумово відсталої дитини, її адаптації та соціалізації шляхом розроблення та апробації на практиці діяльності навчально-виховного комплексу науково обгрунтованої моделі професійно-трудової реабілітації розумово відсталих дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Розглянуто структуру моделі, яка складається чотирьох блоків: просторово-часового, ціннісно-орієнтованого, управлінського та функціонально-діяльнісного. Розкрито змістове наповнення просторо-часового блоку, яке визначається навчальним середовищем, його взаємообумовленістю з тривалістю навчання в комплексі та специфікою соціокультурного і спеціального освітнього середовища. Зазначено, що змістовим наповненням ціннісно-орієнтованого блоку є соціальне, компетентнісне та психолого-педагогічне проектування. Наголошено, що управлінський блок забезпечується педагогічним керівництвом та учнівським самоврядуванням, а функціонально-діяльнісний − навчально-виробничою практикою та професійно-трудовим навчанням. Доведено, що запровадження означеної моделі дозволило визначити професійно-трудову реабілітацію як узгоджену систему діяльності освітньої установи, навчально-виховного, трудового та професійного процесів, що забезпечують становлення особистості такої дитини та формування в неї адаптивності як особистісної властивості.

Приведены результаты решения проблемы становления личности умственно отсталого ребенка, его адаптации и социализации путем разработки и апробации на практике деятельности учебно-воспитательного комплекса научно обоснованной модели профессионально-трудовой реабилитации умственно отсталых детей-сирот и детей, лишенных родительской опеки. Рассмотрена структура модели, которая состоит из четырех блоков: пространственно-временного, ценностно-ориентированного, управленческого и функционально-деятельностного. Раскрыто содержательное наполнение пространственно-временного блока, которое определяется учебной средой, ее взаимообусловленностью с продолжительностью обучения в комплексе и спецификой социокультурной и специальной образовательной среды. Указано, что смысловым наполнением ценностно-ориентированного блока выступает социальное, компетентностное и психолого-педагогическое проектирование. Отмечено, что управленческий блок обеспечивается педагогическим руководством и ученическим самоуправлением, а функционально-деятельностный - учебно-производственной практикой и профессионально-трудовым обучением. Доказано, что введение данной модели позволило определить профессионально-трудовую реабилитацию как согласованную систему деятельности образовательного учреждения, учебно-воспитательного, трудового и профессионального процессов, обеспечивающих становление личности такого ребенка и формирование в нем адаптивности как личностного свойства.

In the article the results of solving the problem of personality with mental retardation formation, adaptation and socialization by development and testing the model of vocational rehabilitation are presented. The structure of vocational rehabilitation is a result of context and dynamics consistent educational process and peculiarities of personality formation in individuals with intellectual disabilities interplay. The modeling was carried out on the defined methodological basis for implementation of the rehabilitation process in the education complex system: structured and consistent activities of educational complex, program and methodological providing of innovations in the educational process, integration of methods, principles, forms and means of personalized education, psychological and social support, complex differentiated character of vocational rehabilitation as an activity. It is found that the integration of defined areas, that are organizationally provided by functionality of space-time, management, value-oriented and functional-activity units, determines the formation of the spectrum of competencies of students with mental retardation and ensures the effectiveness of their future adaptation and socialization. Vocational and occupational rehabilitation of orphans and children deprived of parental care is found to be a system of specially organized and purposeful influence on the development, establishment and functioning of personality of such children through integration of educational environment, alignment of their training duration with the specific socio-cultural and special educational environment, providing social, competence and psychological-medical-pedagogical planning, which is provided by occupational and specialized training and differentiated nature of learning and working practice. Vocational rehabilitation is a basic condition for effective socialization of children with intellectual disabilities and their adaptation to the conditions of further independent living.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського