РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573238<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Медведєва М. 
Особливості засвоєння фонетичного принципу письма учнями 2 - 4 класів із тяжкими порушеннями мовлення / М. Медведєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 60-67. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено питання формування мовленнєвої компетенції учнів з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ), яка передбачає опанування усним та писемним мовленням. Визначено поняття мовленнєвої компетенції, а також фонологічного компонента мовленнєвої компетенції та його склад. Розглянуто письмо як графо-фонемну діяльність, для реалізації якої необхідне опанування певних умінь і навичок. Наведено теоретичні висновки та результати дослідження у вигляді графіків, таблиць, які наочно розкривають особливості опанування фонетичного принципу письма учнями II - IV класів із ТПМ. Подано результати використання авторської методики дослідження слухових операцій, що беруть участь у сприйманні матеріалу і формуванні уявлень. Засвідчено другорядний вплив артикуляційного компонента на процес сприймання, а також порушення його функції (слуховимовної). Підтверджено положення про взаємопов'язаність та взаємообумовленість процесів сприймання і вимови звуків, про їх уточнення й доповнення одного іншим. Зазначено, що дослідження акту письма в учнів з ТПМ виявило ряд недоліків, обумовлених, з одного боку, складною багаторівневою організацією письма, а з іншого, мовленнєвими порушеннями. Здійснено висновок про те, що оволодіння фонетичним принципом передбачає сформованість слухомовленнєвої діяльності, в якій беруть участь такі операції та функції, як сприймання, артикулювання, уявлення, операції аналізу і синтезу.

Освещены вопросы формирования речевой компетенции учащихся с тяжелыми нарушениями речи (ТНР), предусматривающей овладение устной и письменной речью. Определено понятие речевой компетенции, а также фонологического компонента речевой компетенции и его состав. Рассмотрено письмо как графо-фонемная деятельность, для реализации которой необходимо освоение определенных умений и навыков. Приведены теоретические выводы и результаты исследования в виде графиков, таблиц, которые наглядно раскрывают особенности освоения фонетического принципа письма учениками II - IV классов с ТНР. Представлены результаты использования авторской методики исследования слуховых операций, участвующих в восприятии материала и формировании представлений. Засвидетельствовано второстепенное влияние артикуляционного компонента на процесс восприятия, а также нарушение его функции (слухопроизношение). Подтверждено положение о взаимосвязи и взаимообусловленности процессов восприятия и произношения звуков, об их уточнении и дополнении одного другим. Указано, что исследование акта письма у учеников с ТНР выявило ряд недостатков, обусловленных, с одной стороны, сложной многоуровневой организацией письма, а с другой, речевыми нарушениями. Сделан вывод о том, что овладение фонетическим принципом предполагает сформированность слухоязыковой деятельности, в которой принимают участие такие операции и функции, как восприятие, артикулирование, представление, операции анализа и синтеза.

The questions of forming the verbal proficiency of the pupils with heavy violations of speech are described in the article. The verbal proficiency is supposed to be captured by verbal and writing speech. Research of writing speech of pupils in II−IV classes, exposed the row of inaccuracies which are conditioned, from one side, by difficult multilevel organization of writing speech, with other, by vocal violations. The formation of articulate-acoustic operations and their cooperation supposes a capture phonetic principle of writing speech. The table of content of publication combines theoretical conclusions and research results as charts, tables which evidently expose the features of capture phonetic principle of writing speech of pupils of II−IV classes with heavy violations of speech. The acquirement of written speech phonetic principle depends not only on correct pronunciation and also on auditory processes forming. Basis conformities to law of influence of the state of pronunciation and auditory perception and presentations on the process of writing speech are represented in the article. A successful acquirement of writing speech phonetic principle is pre-condition of mastering of morphological principle of written speech.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.221

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського