РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573239<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Пригода З. 
Аналіз помилок писемного мовлення в учнів 5 - 6 класів із тяжкими порушеннями мовлення / З. Пригода // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 68-71. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему опанування учнями з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ) орфографічної грамотності. Зазначено, що недостатнє володіння орфографічною навичкою призводить до виникнення такого письмового порушення як дизорфографія. Наведено результати дослідження орфографічних помилок у письмових роботах учнів, що навчаються у V - VI класах у школах для дітей з тяжкими порушеннями мовлення та учнів, яких навчають у загальноосвітніх школах із нормальним мовленнєвим розвитком. Виокремлено основні групи відповідно до принципів письма: фонетичного, морфологічного та традиційного. Репрезентовано порівняльний і кількісний аналіз виявлених груп помилок. Зазначено, що лінгвістична, педагогічна і методична література, а також означене дослідження свідчать про те, що у письмових роботах учнів із ТПМ найбільш розповсюдженими є морфологічні помилки, кількість яких від класу до класу збільшується і набуває стійкого характеру, у порівнянні з виявленими помилками у письмових роботах учнів з нормальним мовленнєвим розвитком.

Рассмотрена проблема освоения учащимися с тяжелыми нарушениями речи (ТНР) орфографической грамотности. Указано, что недостаточное владение орфографическими навыками приводит к возникновению такого письменного нарушения как дизорфография. Приведены результаты исследования орфографических ошибок в письменных работах учеников, обучающихся в V - VI классах в школах для детей с ТНР и учеников, обучаемых в общеобразовательных школах с нормальным речевым развитием. Выделены основные группы в соответствии с принципами письма: фонетического, морфологического и традиционного. Представлен сравнительный и количественный анализ выявленных групп ошибок. Указано, что лингвистическая, педагогическая и методическая литература, а также данное исследование свидетельствуют о том, что в письменных работах учащихся с ТНР наиболее распространенными являются морфологические ошибки, количество которых от класса к классу увеличивается и приобретает устойчивый характер, по сравнению с выявленными ошибками в письменных работах учащихся с нормальным речевым развитием.

The article is dedicated to the actual for speech-language pathology problem - orthographic literacy at children with severe speech disabilities. The results of the research of the written retrieval of pupils with severe speech disabilities and ones with usual speech development who study at V - VIth grades are represented in the article. Main types of mistakes due to writing principles of Ukrainian language (phonetic, morphological and traditional) are determined and demonstrated in the table. The results of the comparison test of determined mistakes in writing works of pupils with severe speech disabilities and ones with usual speech development are rendered in the article. Scientists’ views of the mentioned problem are found out, terms "dysorthography", "dysorthographic mistakes", orthographic skills structure are expounded, orthographic absolute and relative literacy are determined. Writing process is a complicated form of speech activity and its formation provides the orthographic actions algorithm on the basis of orthographic principles. Due to this fact findings afford ground for the detailed research of dysorthographic mistakes reasons.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.221

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського