РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573242<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Колупаєва А. 
Інклюзивна освіта як модель соціального устрою / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 7-18. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Визначено методологічні та законодавчо-нормативні засади інклюзивної освіти. Розкрито генезис, понятійно-термінологічні визначення та основні принципи інклюзивної освіти. Охарактеризовано п’ять періодів в еволюції стосунків суспільства і держави до осіб з порушеннями в розвитку, які охоплюють часовий проміжок у дві з половиною тисячі років. Зосереджено увагу на соціальній та медичній моделі порушень. Висвітлено українське освітнє законодавство та, зокрема нормативно-правові акти в галузі інклюзивної освіти. Відзначено, що реалізація ідеї інклюзії як однієї з провідних тенденцій сучасного етапу розвитку національної системи освіти можлива лише за умов постійного удосконалення систем загальної та спеціальної освіти, ліквідації наявних кордонів між ними.

Определены методологические и законодательно-нормативные основы инклюзивного образования. Раскрыт генезис, понятийно-терминологические определения и основные принципы инклюзивного образования. Охарактеризованы пять периодов в эволюции отношений общества и государства к лицам с нарушениями в развитии, которые охватывают временной промежуток в две с половиной тысячи лет. Сосредоточено внимание на социальной и медицинской модели нарушений. Освещено украинское образовательное законодательство и, в частности нормативно-правовые акты в области инклюзивного образования. Отмечено, что реализация идеи инклюзии как одной из ведущих тенденций современного этапа развития национальной системы образования возможна лишь в условиях постоянного совершенствования систем общего и специального образования, ликвидации существующих границ между ними.

The author presents five periods covering the time period of two and a half thousand years. This is the path from hate and aggression towards acceptance, partnership and integration of persons with mental and physical disabilities. Genesis, definitions of concepts and terminology, basic principles of inclusive education were revealed as a model of social organization. In defining the term of „inclusive education” the main international instruments which contain such a definition were analyzed (UN Standard Rules on the Equalization of Opportunities for Persons with Disabilities, Declaration of the Rights of the Child UN, Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education, International Consultation on Early Childhood Education and Special Educational Needs). Ukrainian educational legislation and current regulations in the field of inclusive education presented by the author show that the trends of the present stage of national education system’s development, are possible only in continuous improvement of general and special educational systems and the elimination of borders between them, which still exist today.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського