РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573250<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Замша А. 
Особливості інтелектуального потенціалу підлітків із порушенням слуху / А. Замша // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 83-90. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Подано результати експериментального дослідження динаміки інтелектуального потенціалу підлітків 12 - 15 років із порушеннями слуху. Зазначено, що у дослідженнях використовувались: для визначення загального рівня розвитку інтелекту - тестова методика "Інтелектуальний потенціал" (Л. Вассерман, Т. Чєрєднікова, О. Щєлкова, Е. Малкова); для виявлення структурних та операційних характеристик інтелекту − тест структури інтелекту Р. Амтхауре (модифікація Л. Ясюкової); для дослідження творчого мислення − короткий тест творчого мислення (Е. Торренса). Виявлено, що інтелектуальний потенціал підлітків з порушеннями слуху характеризується низьким рівнем загальної обізнаності, уповільненим формуванням понятійного, просторового та творчого мислення. Проведеними діагностичними зрізами вікових підгруп засвідчено, що без спеціально організованої роботи затримка формування інтелектуальної діяльності (як компонента інтелектуального потенціалу), констатована в молодшому підлітковому віці (12 - 15 років), зберігатиметься у випадку невирішеності корекційного впливу на детермінанти формування інтелектуального потенціалу особистості. Запропоновано рекомендації для організації ефективної розвивальної роботи як на уроках, так і поза навчальної діяльності.

Представлены результаты экспериментального исследования динамики интеллектуального потенциала подростков 12 - 15 лет с нарушениями слуха. Отмечено, что в исследованиях использовались: для определения общего уровня развития интеллекта ‒ тестовая методика "Интеллектуальный потенциал" (Л. Вассерман, Т. Чередникова, О. Щелкова, Е. Малкова); для выявления структурных и операционных характеристик интеллекта ‒ тест структуры интеллекта Р. Амтхауре (модификация Л. Ясюкова); для исследования творческого мышления ‒ короткий тест творческого мышления (Э. Торренса). Выявлено, что интеллектуальный потенциал подростков с нарушениями слуха характеризуется низким уровнем общей осведомленности, замедленным формированием понятийного, пространственного и творческого мышления. Проведенными диагностическими срезами возрастных подгрупп засвидетельствовано, что без специально организованной работы задержка формирования интеллектуальной деятельности (как компонента интеллектуального потенциала), констатирована в младшем подростковом возрасте (12 - 15 лет), будет сохраняться в случае нерешенности коррекционного воздействия на детерминанты формирования интеллектуального потенциала личности. Предложены рекомендации для организации эффективной развивающей работы как на уроках, так и вне учебной деятельности.

The article dedicates of intellectual potential structure development of adolescent with hearing impairment. The intellectual potential is defined as one of the personality potentials and it is a range of intellectual capacities and reserves of information analysis for solving problems of social life. Based on the results of experimental research determines that the level of intellectual potential of adolescents with normal and hearing impaired have no significant differences, however, difference between this two groups of adolescents is on the structural level of intellectual potential. Adolescents with hearing impairment demonstrates significantly lower level of conceptual and abstract thinking, conceptual categorization skills, math skills, logical memory. That is why for adolescents with hearing impairment is typical the predominance of non-verbal components than conceptual at the structure of intellectual potential. For adolescents with hearing impairment is inherent a low level of originality of intellectual ideas, they use stereotypic ways for problem solving. For hearing impairment teens, the time between 12−15 ages is a sensitive period for intensive development of nonverbal thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського