РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573262<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мозолюк-Коноваленко О. 
Формування основ образотворчої діяльності у дошкільників із синдромом Дауна засобами нетрадиційних технік зображення / О. Мозолюк-Коноваленко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 90-97. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено результати дослідження щодо формування основ образотворчої діяльності у дошкільників із синдромом Дауна. Розкрито основні напрями розробленої корекційно-розвивальної методики, спрямованої на формування: уявлень про розмір, колір, форму предметів; графічних навичок; просторового орієнтування; уміння впізнавати предмети в малюнках та об’ємних пластичних виробах; навичок елементарних технічних операцій. Подано рекомендації щодо використання нетрадиційних технік зображення ("штампування", "ниткографія", "плямографія", "пальцевий живопис", "колаж", "монотипія", "набризк") як ефективного засобу корекційного навчання. Відзначено, що використання засобів нетрадиційних технік зображення має відбуватися комплексно, з використанням різноманітних видів продуктивної діяльності (малювання, ліплення, аплікації), у поєднанні з іншими видами мистецтва (музики, художнього слова). Охарактеризовано три блоки (організаційний, дидактичний та корекційно-розвивальний) педагогічних умов, визначених для забезпечення ефективності означеної методики. Зазначено, що застосування організаційно-педагогічних умов забезпечує розвиток особистості, формування цілеспрямованої діяльності, сприяє подоланню та попередженню труднощів у навчанні дошкільників із синдромом Дауна. Доведено, що використання корекційної методики сприяє ефективному формуванню образотворчої діяльності у дітей, посилює корекційну спрямованість навчального процесу.

Освещены результаты исследования по формированию основ изобразительной деятельности у детей с синдромом Дауна. Раскрыты основные направления разработанной коррекционно-развивающей методики, направленной на формирование: представлений о размере, цвете, форме предметов; графических навыков; пространственной ориентировки; умение узнавать предметы в рисунках и объемных пластических изделиях; навыков элементарных технических операций. Даны рекомендации по использованию нетрадиционных техник изображения ("штамповки", "ниткографии", "плямографии", "пальцевой живописи", "коллажа", "монотипии", "набрызга") как эффективного средства коррекционного обучения. Отмечено, что использование средств нетрадиционных техник изображения должно происходить комплексно, с использованием различных видов производительной деятельности (рисования, лепки, аппликации), в сочетании с другими видами искусства (музыки, художественного слова). Охарактеризованы три блока (организационный, дидактический и коррекционно-развивающий) педагогических условий, определенных для обеспечения эффективности указанной методики. Указано, что применение организационно-педагогических условий обеспечивает развитие личности, формирование целенаправленной деятельности, способствует преодолению и предупреждению трудностей в обучении дошкольников с синдромом Дауна. Доказано, что использование коррекционной методики способствует эффективному формированию изобразительной деятельности у детей, усиливает коррекционную направленность учебного процесса.

The article presents the results of an author’s study of basis formation of fine arts activities in preschool children with Down syndrome. The basis directions of correction methods aimed at formation: perceptions of size, color and shape of objects; graphic skills; spatial orientation; ability to recognize objects in the drawings and three-dimensional plastic products; basis skills of technical operations. In the article recommendations on the usage of alternative techniques of images ("punching", "threads graphy", "graphy spots", "finger painting", "collage", "monotype", "spraying") as an effective means of correctional education were being made. The use unconventional techniques of images enhance an emotional nature of the fine arts activity that attracts kids with its simplicity and accessibility, opening the possibility of ordinary objects as visual materials. In the article three blocks of pedagogical conditions were characterized: organizational (establishment of developmental environment, involvement in educational process team of professionals: teachers, psychologists, pathologists, parents involvement, and their teacher education); didactic (choice of affordable content of the educational material, the use of appropriate methods, techniques, types of work, using original structure of classes, providing interdisciplinary connections (connection of expressive activities with the world, games, elementary mathematical concepts, language development and other types of activity), the use of alternative techniques of fine arts activity); correction and developing (includes developing diagnostic unit objectives; psychological help to the child and his parents un the process of fine arts activity, providing emotional intensity sessions, preventing physical and mental overload of the child, the use of correctional and developmental methodology in the process of forming the foundations of fine arts activity in preschool children with Down syndrome).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського