РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573362<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бордакова О. 
Професійна орієнтація в Польщі: становлення і розвиток / О. Бордакова // Проф.-техн. освіта. - 2014. - № 4. - С. 50-55. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Обгруновано та виокремлено чотири основні періоди в історії становлення та розвитку польської профорієнтаційної системи. Охарактеризовано перші два етапи розвитку системи професійної орієнтації в контексті соціально-політичних та економічних змін у державі, а саме: виникнення та розвиток професійного консультування на початку ХХ ст. і до Другої світової війни; розвиток системи професійного і виховного консультування - після Другої світової війни і до цілковитої незалежності Польщі (1989 р.). У першому періоді розглянуто питання заснування у 1907 році першої профконсультації, подальшої співпраці цих установ з професійною освітою, шкільного профконсультування. Наголошено, що в цей період можна виділити три основні форми профорієнтаційної роботи, а саме: виховну, професійну і селекційну. На розвиток профорієнтаційної системи у другому періоді частково вплинула соціалістична ідеологія, яка проголошувала рівність шансів і можливостей кожного громадянина та гостро критикувала селекційний характер профконсультування, що суттєво порушило основний зміст профорієнтаційної роботи. Розкрито зміни у профорієнтаційній системі Польщі, починаючи з 1957 р. і до 1970-х рр., які сприяли централізації профорієнтаційної роботи та створенню єдиної профконсультаційної системи, яка охопила всі прошарки населення та тісно співпрацювала з освітніми закладами. Зазначено, що 1970-ті рр. дали поштовх до розбудови системної профорієнтаційної роботи через розвиток виховного та професійного консультування і виділення трьох основних її напрямів: профілактичного, діагностичного та терапевтичного. Констатовано, що Польща має давні традиції профорієнтаційної роботи, які починаються з XVI ст., а будь-які нововведення базувалися на законах, що сприяло створенню дієвої профорієнтаційної системи і грунтовної законодавчої бази.

Обоснованы и выделены четыре основных периода в истории становления и развития польской профориентационной системы. Охарактеризованы первые два этапа развития системы профессиональной ориентации в контексте социально-политических и экономических изменений в стране, а именно: возникновение и развитие профессионального консультирования в начале ХХ в. и до Второй мировой войны; развитие системы профессионального и воспитательного консультирования - после Второй мировой войны и до полной независимости Польши (1989 г.). В первом периоде рассмотрены вопросы создания в 1907 г. первой профконсультации, дальнейшего сотрудничества этих учреждений с профессиональным образованием, школьного профконсультирования. Отмечено, что в этот период можно выделить три основные формы профориентационной работы, а именно: воспитательную, профессиональную и селекционную. На развитие профориентационной системы во втором периоде частично повлияла социалистическая идеология, которая провозглашала равенство шансов и возможностей каждого гражданина и остро критиковала селекционный характер профконсультирования, что существенно нарушило основное содержание профориентационной работы. Раскрыты изменения в профориентационной системе Польши, начиная с 1957 г. и до 1970-х гг., которые привели к централизации профориентационной работы и созданию единой профконсультационной системы, охватывающей все слои населения и тесно сотрудничествующей с образовательными учреждениями. Указано, что 1970-е гг. дали толчок к развитию системной профориентационной работы через развитие воспитательного и профессионального консультирования и выделению трех основных ее направлений: профилактического, диагностического и терапевтического. Констатировано, что Польша имеет давние традиции профориентационной работы, которые начинаются с XVI в., а любые нововведения базировались на законах, что способствовало созданию действенной профориентационной системы и основательной законодательной базы.

The author singles out four main periods in the history of formation and development of the Polish vocational guidance system. The first two stages of development of vocational guidance system are characterized in the context of social, political and economic changes in the country, namely the origin and development of vocational counseling at the beginning of the 20th century and up to World War II; development of vocational and educational counseling after World War II and up to the complete independence of Poland (in 1989). The author analyses the first period, describes the process of foundation of the first Vocational Counseling Centre in 1907 and indicates further cooperation between such centres and vocational education. The author emphasizes the following there forms of vocational guidance: educational, professional and selective. The development of vocational guidance system during the second period was partly influenced by socialist ideology which proclaimed the equality of chances and opportunities for every person and strictly criticized the selective nature of vocational counseling that influenced negatively the main purpose of vocational guidance. The author describes changes in the system of vocational guidance system in Poland since 1957 and up to 1970s, which caused the centralization of vocational guidance and established a unique vocational guidance system which worked with all people and cooperated with educational establishments. It is indicated that development of educational and vocational counseling in 1970s influenced vocational guidance system and the following directions in vocational counseling were introduced: preventive, diagnostic and therapeutic. The fact is Poland has a long tradition of vocational guidance work starting from the 16th century, and any innovations were based on laws which influenced the effectiveness of vocational guidance system.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ПОЛ)6 + Ч311.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського