РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573941<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дурняк Л. 
Шкільна медіація як засіб вирішення конфліктів серед підлітків / Л. Дурняк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 5. - С. 191-200. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

У ході дослідження традиційних і новітніх педагогічних підходів, які використовуються для вирішення конфліктів у освітньому середовищі, описано такі традиційні підходи до вирішення конфліктів у навчально-виховному процесі: запобігання виникненню конфліктів, їх профілактику, діагностика, прогнозування. Охарактеризовано один із перспективних інноваційних методів вирішення конфліктів, які виникають у шкільному середовищі, - метод шкільної медіації (посередництва) однолітків. З'ясовано, що традиційні педагогічні методи, які застосовуються в школах, не передбачають заходів щодо безпосередньої роботи з конфліктною ситуацією. Виходячи з цього, рекомендовано вивчати та впроваджувати інноваційні методи розв'язання конфліктів у шкільному середовищі в системі "ровесник - ровесник". Відзначено, що при використанні будь-яких інноваційних технологій виникає проблема адаптації їх до вітчизняних культурних, матеріальних або технічних умов. Актуалізовано необхідність подальшого розвитку педагогічної конфліктології, яка сприятиме вирішенню конфліктів альтернативним шляхом.

В ходе исследования традиционных и новейших педагогических подходов, которые используются для решения конфликтов в образовательной среде, описаны такие традиционные подходы к решению конфликтов в учебно-воспитательном процессе: предупреждение возникновения конфликтов, их профилактика, диагностика, прогнозирование. Охарактеризован один из перспективных инновационных методов решения конфликтов, которые возникают в школьной среде, - метод школьной медиации (посредничества) сверстников. Выяснено, что применяемые в школах традиционные педагогические методы не предусматривают мер по непосредственной работе с конфликтной ситуацией. Исходя из этого, рекомендовано изучать и внедрять инновационные методы решения конфликтов в школьной среде в системе "ровесник - ровесник". Отмечено, что при использовании любых инновационных технологий возникает проблема адаптации их к отечественным культурным, материальным или техническим условиям. Актуализирована необходимость дальнейшего развития педагогической конфликтологии, которая будет способствовать решению конфликтов альтернативным путем.

The paper discusses and analyzes the traditional pedagogical approaches to conflicts resolution. It describes one of the most effective innovative methods that can be used in modern Ukrainian schools – the method of school's peer mediation. The author concludes that the question of pedagogical approaches to conflicts resolution remains open for farther consideration. Traditional teaching methods that are nowadays used in schools, do not provide with the measures concerning direct work with the conflict situation. It follows that there is a need to study and implement innovative methods of conflict resolution into the school environment in the "age mate – age mate" system. Hence a work appears for scientists and researchers who have studied successful domestic and foreign experience and have analyzed which methods could be used in the Ukrainian society, with minimal expenses. When applying any of the innovative technologies the problem arises how to adapt them to national cultural, material and technical conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.08-953.6 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського