РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000573976<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Поліщук С. 
Вплив зарубіжної реформаторської педагогіки на розвиток вітчизняної дидактики в 20-х роках ХХ століття / С. Поліщук // Проблеми дидактики історії. - 2013. - Вип. 4. - С. 137-154. - Бібліогр.: с. 154 (13 назв) - укp.

Обгрунтовано важливість вивчення історії становлення та розвитку вітчизняної дидактики. Показано, що у 1920-ті рр. відбувався інтенсивний пошук шляхів і напрямів побудови національної освітньої системи, її парадигми. Проаналізовано основні дидактичні вчення і напрямки досліджень найбільш прогресивних західноєвропейських та американських педагогів-реформаторів кінця ХІХ - початку ХХ ст. Розкрито зміст першоджерел нормативних документів і актів педагогічного спрямування, які були прийняті й опубліковані в УРСР у 1920-х рр., методичних і наукових праць вчених-педагогів цього періоду. Зроблено висновок, що значну кількість положень та ідей зарубіжних педагогів-реформаторів покладено в парадигму вітчизняної дидактики. Ці ідеї використано у прийнятій і затвердженій у 1920 р. програмі соціального виховання, а також під час створення вітчизняних шкіл і навчально-виховних закладів.

Обоснована важность изучения истории становления и развития отечественной дидактики. Показано, что в 1920-е годы происходил интенсивный поиск путей и направлений построения национальной образовательной системы, ее парадигмы. Проанализированы основные дидактические учения и направления исследований наиболее прогрессивных западноевропейских и американских педагогов-реформаторов конца XIX - начала ХХ в. Раскрыто содержание первоисточников нормативных документов и актов педагогического направления, принятых и опубликованных в СССР в 1920-е гг., методических и научных трудов ученых-педагогов этого периода. Сделан вывод o том, что значительное количество положений и идей зарубежных педагогов-реформаторов легли в парадигму отечественной дидактики. Эти идеи использованы в принятой и утвержденной в 1920 г. программе социального воспитания, а также при создании отечественных школ и учебно-воспитательных учреждений.

Substantiates the importance of studying the history and development of the domestic didactics. Recorded that in the 20s there was an intensive search for ways and directions of the construction of the national education system, its paradigm. Analyzed the main didactic teaching and direction of the most advanced Western European and American educators reformers late XIX - early XX century. Disclosed the contents of the primary sources of regulations and acts of pedagogical direction taken and published in the USSR in the 20-s. Methodical and scientific works of scientists and educators of the then period.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73652 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського