РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000575641<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ільяна В. 
Вивчення стану сформованості фонематичних процесів у дітей із порушеннями мовленнєвого розвитку в контексті попередження дислексій / В. Ільяна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 31-38. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито погляди на проблеми розладів читання у дітей із порушеннями мовленнєвого розвитку. Наданоно аналіз результатів дослідження стану сформованості фонематичних процесів у дітей молодшого шкільного віку. Репрезентовано дані дослідження таких психічних процесів, що складають основу структури читання: звуковимову учнів із тяжкими порушеннями мовлення, що супроводжуються дислексією (ТПМ+Д); виокремлення на слух заданого звуку з-поміж схожих за акустико-артикуляційними ознаками; розрізнення слів-паронімів; фонематичні уявлення; добір слів за заданим звуком; звуковий синтез слів; складовий аналіз та синтез. Визначено середній показник стану фонематичних процесів в учнів з ТПМ+Д, який свідчить про значне зниження у них фонематичних процесів у цілому у порівнянні із розвитком мовлення в учнів без дислексій. Доведено необхідність здійснення запропонованого підходу до проблеми дислексій у дітей із розладами мовленнєвого розвитку, який би передбачав урахування особливостей прояву психологічних функцій та операцій, що безпосередньо складають психолінгвістичну структуру читання та письма, не обмежуючись лише станом сформованості фонематичних процесів. Зазначено, що це лише один із компонентів психолінгвістичної структури навички читання, який потребує розвитку та його вдосконалення від найпростіших форм (фонематичного сприймання на рецептивному рівні) до найвищих (слухового аналізу та синтезу звукоскладової будови слова у зовнішньому та внутрішньому планах) ще у період дошкільного віку.

Раскрыты взгляды на проблемы расстройства чтения у детей с нарушениями речевого развития. Представлен анализ результатов исследования состояния сформированности фонематических процессов у детей младшего школьного возраста. Представлены данные исследования таких психических процессов, составляющих основу структуры чтения: звукопроизношение учеников с тяжелыми нарушениями речи, сопровождающиеся дислексией (ТНР + Д); выделение на слух заданного звука между похожими по акустико-артикуляционным признакам; различение слов-паронимов; фонематическое представление; подбор слов по заданному звуку; звуковой синтез слов; слоговый анализ и синтез. Определен средний показатель состояния фонематических процессов у учащихся с ТНР + Д, который свидетельствует о значительном снижении в них фонематических процессов в целом по сравнению с развитием речи у учащихся без дислексий. Доказана необходимость осуществления предлагаемого подхода к проблеме дислексий у детей с расстройствами речевого развития, который бы предусматривал учет особенностей проявления психологических функций и операций, непосредственно составляющих психолингвистическую структуру чтения и письма, не ограничиваясь только состоянием сформированности фонематических процессов. Указано, что это лишь один из компонентов психолингвистической структуры навыков чтения, который нуждается в развитии и его совершенствовании от простейших форм (фонематического восприятия на рецептивном уровне) до высоких (слухового анализа и синтеза звукослогового строения слова во внешнем и внутреннем планах) еще в период дошкольного возраста.

Modern approaches to the problem of reading disorders in children with speech defects are presented in the article. Analysis of the results of the study the level of maturity of phonemic processes in children of primary school age reprezentovan. Status of phonemic perception at the level of perception, phonemic representations, auditory analysis and synthesis of sound syllabic structure of the word is discussed in the article. These results indicate a low level of phonemic formation processes. Just noted that this is only one of the components of the structure of psycholinguistic skills of reading, which should be developed as early as the preschool years. Analysis of experimental data proves the need for such an approach to the problem dysleksiy in children having speech-language disabilities, providing for taking into account the peculiarities of manifestation of psychological functions and operations that directly account for psycholinguistic structure of reading and writing, but not limited to phonemic state formation processes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926 + Ш141.14-917.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського