РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000575648<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ванчова А. 
Статеве виховання розумово відсталих осіб у контексті спеціальної освіти і андрагогіки / А. Ванчова, А. Пречухова Штефановічова // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 81-100. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Висвітлено питання комплексної реабілітації осіб з особливими потребами з позицій міждисциплінарного підходу. Зазначено, що реабілітація означених осіб передбачає досягнення оптимального рівня фізичного, сенсорного, інтелектуального, психічного та соціального розвитку, забезпечуючи при цьому інструментарій для досягнення можливого рівня незалежності та самовизначення, оскільки сучасне тлумачення реабілітації передбачає не лише заходи медичного спрямування, а й соціального, освітнього та трудового, що становить повноцінне життя індивіда. Наголошено, що до базових завдань комплексної реабілітації також входять профілактика та нівелювання негативних чинників, які можуть супроводжувати життя людини з особливими потребами. Зосереджено увагу на науково-теоретичному підгрунті та змісті організації статевого виховання осіб із розумовою відсталістю у контексті спеціальної педагогіки та андрагогіки, яке об’єднує зусилля багатьох фахівців: гінекологів, сексологів, урологів, психіатрів, спеціальних педагогів, психологів, соціальних працівників, батьків та ін. Розглянуто існуючі моделі розумової відсталості, їх кореляції зі ступенем прояву статево-вікових особливостей розвитку, що надає змогу диференційовано підійти до розробки змісту методики статевого виховання підлітків, а також дорослих із розумовою відсталістю. Методику статевого виховання репрезентовано у вигляді теоретичної стратегії та конкретних практичних прикладів.

Освещены вопросы комплексной реабилитации лиц с особыми потребностями с позиций междисциплинарного подхода. Указано, что реабилитация указанных лиц предусматривает достижение оптимального уровня физического, сенсорного, интеллектуального, психического и социального развития, обеспечивая при этом инструментарий для достижения возможного уровня независимости и самоопределения, поскольку современное толкование реабилитации предусматривает не только меры медицинского направления, но и социального, образовательного и трудового, что составляет полноценную жизнь индивида. Отмечено, что в базовые задачи комплексной реабилитации также входят профилактика и нивелирование негативных факторов, которые могут сопровождать жизнь человека с особыми потребностями. Сосредоточено внимание на научно-теоретическом фундаменте и содержании организации полового воспитания лиц с умственной отсталостью в контексте специальной педагогики и андрагогики, которое объединяет усилия многих специалистов: гинекологов, сексологов, урологов, психиатров, специальных педагогов, психологов, социальных работников, родителей и др. Рассмотрены существующие модели умственной отсталости, их корреляции со степенью проявления половозрастных особенностей развития, что позволяет дифференцированно подойти к разработке содержания методики полового воспитания подростков, а также взрослых с умственной отсталостью. Методика полового воспитания представлена в виде теоретической стратегии и конкретных практических примеров.

The review is focused on the interdisciplinary issue related to complex rehabilitation of disabled persons. The sexuality issues of individuals with mental disability are subject to interest of special pedagogy from the aspect of content and process anchorage of education interventions. The principle of humanization and normalization in approaches to disabled persons in application means that the basis thesis that even adult individuals with mental disability have their sexual needs and under certain conditions may lead a relatively good quality partner and sexual life. The review contains description of sexuality of individuals with mental disability and also the possibilities of sexual education that from the competency point of view belongs to the field of special education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського