РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000576540<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Портницька Н. Ф. 
До проблеми ефективності програм розвитку творчихздібностей дошкільників: результати апробації / Н. Ф. Портницька // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 183-189. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновану програму розроблено як адаптацію програми ціннісної підтримки розвитку здібностей та обдарованості "Три кроки" (автор - О. Л. Музика) до умов розвитку здібностей у дошкільному віці. Використання "Трьох кроків" як основи для авторської програми дозволило врахувати кілька принципових умов: вплив соціального фактора: включення здібностей особистості у природний соціальний контекст, визнання найближчим оточенням успіхів дитини. використання наслідування як механізму оволодіння новими діями та розвитку здібностей, що в свою чергу, забезпечує можливість оволодіння дитиною широким колом діяльностей: розширення операціонального досвіду та усвідомлення мислительних дій як основи будь-яких зовнішніх дій, формування ціннісно-мотиваційної основи: усвідомлення дошкільниками можливості розвитку здібностей як суб′єктивно значимих засобів розвитку та взаємодії з оточенням. У структуру програми включено серію індивідуальних тренінгових занять, спрямованих на розвиток рефлексії здібностей. Результати ІІ етапу програми (включення в іншу успішну діяльність) окреслюються здебільшого розширенням способів пошуку та отримання визнання з боку ровесників. Основними результатами впровадження І етапу програми були розширення операціонального досвіду, узгодження структури діяльнісного та референтного компонентів здібностей та усвідомлення елементів операційно-когнітивного компонента. Основним результатом впровадження ІІІ етапу програми стало усвідомлення дошкільниками можливостей розвитку умінь і здібностей, що здійснювалося на основі рефлексії наслідувальних та інвенційних дій як засобів досягнення успіху в діяльності.

Представленная программа разработана как адаптация программы ценностной поддержки развития способностей и одаренности "Три шага" к условиям развития способностей в дошкольном возрасте. Использование "Трех шагов" как основы для авторской программы, позволило учесть несколько принципиальных условий: влияние социального фактора, включение способностей личности в социальный контекст, формирование ценностно-мотивационной основы, осознание дошкольниками возможности развития способностей, как субъективно значимых средств развития и взаимодействия с окружающими. Структура программы включала серию индивидуальных тренинговых занятий, направленных на развитие рефлексии способностей. Результаты второго этапа программы (включение в другую "успешную" деятельность) определяются в основном расширением круга способов поиска и получения знания со стороны ровесников. Основными результатами внедрения I этапа программы названы расширение операционального опыта, согласование структуры деятельностного и референтного компонентов способностей и осознание элементов операционно-когнитивного компонента. Основным результатом внедрения III этапа программы определено осознание дошкольниками возможностей развития умений и способностей, осуществляемое на основе рефлексии подражательных и инвенцийних действий как средств достижения успеха в деятельности. Осознание дошкольниками собственных умений и способностей в условиях ценностной поддержки развития способностей является необходимым условием их развития.

The results of approbation the program of valuable support of the development of creative capacities in pre-school age are presented in this article. This work is an adaptation of the program ―Three steps‖ by O. L. Musyky to conditions of development creative capacities in pre-school age. The leading factors in the development of skills are following examples of artistic, social recognition and support abilities of the child. Reflection of abilities is considered as a way of development in natural (usual) kinds of activity for kids (game, productive activity, the simplest work).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського