РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000585846<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Євтушенко Н. І. 
Основні підходи до розв’язання проблеми формування пізнавальної самостійності вчителя / Н. І. Євтушенко // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 35. - С. 117-124. - Бібліогр.: с. 124 - укp.

Проаналізовано найпоширеніші підходи до розв’язання проблеми формування пізнавальної самостійності вчителя, які виокремлюються на основі зіставлення мети пізнавальної діяльності вчителя, способів її досягнення та одержаного результату. Акцентовано особливу увагу на емпірико-ситуативному підході. Наголошено, що у межах окресленого підходу присутнє розуміння того, що вчитель повинен працювати над собою та виробляти відповідні якості, котрі умовно можна віднести до якостей пізнавальної самостійності. Розкрито принципи утилітарно-функціонального підходу, який пов'язаний із усвідомленням практичної корисності розвитку пізнавальної самостійності індивіда. З’ясовано проблеми формування пізнавальної самостійності вчителя з позиції теоретико-методологічного підходу.

Проанализированы распространенные подходы к решению проблемы формирования познавательной самостоятельности учителя, которые выделяются на основе сопоставления цели познавательной деятельности учителя, способов ее достижения и полученного результата. Акцентировано особое внимание на эмпирико-ситуативном подходе. Отмечено, что в рамках очерченного подхода присутствует понимание того, что учитель должен работать над собой и вырабатывать соответствующие качества, которые условно можно отнести к качествам познавательной самостоятельности. Раскрыты принципы утилитарно-функционального подхода, который связан с осознанием практической полезности развития познавательной самостоятельности индивида. Выяснено проблемы формирования познавательной самостоятельности учителя с позиции теоретико-методологического подхода.

Article analyzes the most popular approaches to forming teacher’s cognitive independence, defined via comparing the aim of teacher’s cognitive activity, ways of its achievement and the obtained result. Particular attention is paid to the empiric-situational approach. It is highlighted that the aforementioned approach implies understanding the necessity of self-improvement and developing relevant skills which can arguably be defined as those of cognitive independence. Principles of utilitarian/functional approach are covered; this approach is associated with understanding practical benefits of developing one’s cognitive independence. Based on theoretical-methodical approach, issues of forming teacher’s cognitive independence are clarified.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського