Родименко І. Принципи психолого-медико-педагогічного обстеження дітей / І. Родименко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 72-78. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Визначено оптимальні умови соціалізації дитини з порушеннями психофізичного розвитку, порушено питання щодо принципів і процедури комплексного психолого-медико-педагогічного обстеження. Розглянуто принципи діагностичної діяльності ПМПК, які стосуються її результатів, тобто прийняття рішень щодо типу дизонтогенезу дитини, особливостей її розвитку, рекомендованого освітнього маршруту тощо. Досліджено деотологічні принципи (професійно-етичні) : компетентність, незаподіяння шкоди, неупередженість тощо, які обєднані в принцип гуманізму та деонтологічної досконалості діяльності. Констатовано, що принципи утворюють певну систему і мають аналізуватися у нерозривній єдності. Зазначено, що один і той самий принцип, який належить до певного компоненту діагностичної діяльності, може охоплювати вимоги до інших її складових. Зроблено висновок, що принцип об’єктивності імпліцитно присутній у діяльнісних і процедурних аспектах діагностики; принцип індивідуального підходу стосується не лише змісту діяльності, а й її результатів. Определены оптимальные условия социализации ребенка с нарушениями психофизического развития, поставлены вопросы о принципах и процедуре комплексного психолого-медико-педагогического обследования. Рассмотрены принципы диагностичной деятельности ПМПК, касающиеся ее результатов. то есть принятие решений относительно типа дизонтогенеза ребенка, особенностей его развития, рекомендованного образовательного маршрута и т. п. Исследованы деотологичные принципы (профессионально-этические): компетентность, непричинение вреда, беспристрастность и т.п., объединенные в принцип гуманизма и деонтологической совершенства деятельности. Констатировано, что принципы образуют определенную систему и должны анализироваться в неразрывном единстве. Отмечено, что один и тотже принцип, который принадлежит к определенному компоненту диагностической деятельности, может включать требования к другим ее составляющим. Сделан вывод, что принцип объективности имплицитно присутствует в деятельностных и процедурных аспектах диагностики; принцип индивидуального подхода касается не только содержания деятельности, но и ее результатов. In order to determine the optimal conditions of socialization of the child with delay of psychological-medical-pedagogical analysis. The author considers the principles of diagnostic active of PMPC, which concern its results, that is a decision on the type of child’s dysontogenesis, especially its development, the recommended educational route etc. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|