РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000599588<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Прохорено Л. 
Мотиваційні чинники навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку / Л. Прохорено // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 58-63. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено результати теоретико-експериментального дослідження мотивації навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку, з’ясовані мотиваційні чинники, які є головними детермінантами розвитку навчальної діяльності дитини, виявлено основні особливості їх прояву. Встановлено, що дослідження, які присвячені вивченню навчальної мотивації школярів із затримкою психічного розвитку, свідчать про низький рівень інтересу, потреби, невміння ставити мету та цілеспрямовано виконувати дії, переважання зовнішнього спонукання над внутрішнім, тобто навчальна мотивація або слабо виражена, або відсутня, що спотворює формування продуктивної навчальної діяльності. Зазначено, що до особливостей мотиваційних чинників навчання молодших підлітків із затримкою психічного розвитку доцільно віднести нерозуміння можливостей використання засвоєних знань у майбутньому; вибірковий інтерес до одних навчальних предметів, що перешкоджає розвитку інтересу до інших предметів й спричиняє невміння підлітка поєднати їх, організувати свою навчальну роботу; широта інтересів призводить до їх поверховості і розкиданості, нестійкість інтересів – до зміни ієрархії мотивів.

Представлены результаты теоретико-экспериментального исследования мотивации учебной деятельности школьников с задержкой психического развития, выяснены мотивационные факторы, которые являются главными детерминантами развития учебной деятельности ребенка, выявлены основные особенности их проявления. Установлено, что исследования, посвященные изучению учебной мотивации школьников с задержкой психического развития, свидетельствуют о низком уровне интереса, потребности, неумении ставить цели и целенаправленно выполнять действия, преобладании внешнего побуждения над внутренним, то есть учебная мотивация или слабо выражена, либо отсутствует, что искажает формирование продуктивной учебной деятельности. Отмечено, что к особенностям мотивационных факторов обучения младших подростков с задержкой психического развития целесообразно отнести непонимание возможностей использования усвоенных знаний в будущем; выборочный интерес к одним учебным предметам, что препятствует развитию интереса к другим предметам и вызывает неумение подростка совместить их, организовать свою учебную работу; широта интересов приводит к их поверхностности и разбросанности, неустойчивость интересов - к изменению иерархии мотивов.

The article presents the results of theoretical and experimental study of motivation learning activities of students with mental retardation, said motivational factors, which are the main determinants of educational activity of the child identified the main features of their manifestation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського