РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000599603<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Омельченко І. 
Технологія формування хронотому комунікативної діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку / І. Омельченко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 59-66. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано експериментальні моделі технології формування хронотопу комунікативної діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку (ЗПР) в дошкільному віці. Визначено технологічність концепту «хронотоп комунікативної діяльності» на етапі дошкільного віку (середнього та старшого) та в період переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку в дітей із затримкою психічного розвитку. Зазначено основні психолого-педагогічні критерії технологічності, зокрема: концептуальність, системність, керованість. Виокремлено основні завдання технології, серед них: розвиток простору міжсуб’єктивної комунікації; взаємодія і діалог у дітей із ЗПР; формування простору внутрішньосуб’єктивної комунікації; взаємодія і діалог з іграшкою та уявним компаньйоном; засвоєння загальнокультурних та групових цінностей в процесі спільної діяльності з дорослими та однолітками. Наглядно продемонстровано експериментальну модель формування хронотопу комунікативної діяльності дошкільників із ЗПР. Презентовано авторську технологію формування хронотопу комунікативної діяльності дошкільників із ЗПР й обґрунтовано цільові, концептуальні й змістовно-процесуальні складники

Обоснованы экспериментальные модели технологии формирования хронотопа коммуникативной деятельности у детей с задержкой психического развития (ЗПР) в дошкольном возрасте. Определена технологичность концепта «хронотоп коммуникативной деятельности» на этапе дошкольного возраста (среднего и старшего) и в период перехода от старшего дошкольного к младшему школьному возрасту у детей с задержкой психического развития. Указаны основные психолого-педагогические критерии технологичности, в частности: концептуальность, системность, управляемость. Выделены основные задачи технологии, среди них: развитие пространства междусубъектной коммуникации; взаимодействие и диалог у детей с ЗПР; формирование пространства внутрисубъективной коммуникации; взаимодействие и диалог с игрушкой и мнимым компаньоном; усвоение общекультурных и групповых ценностей в процессе совместной деятельности со взрослыми и сверстниками. Наглядно продемонстрирована экспериментальная модель формирования хронотопа коммуникативной деятельности дошкольников с ЗПР. Представлена авторская технология формирования хронотопа коммуникативной деятельности дошкольников с ЗПР и обоснованы целевые, концептуальные и содержательно-процессуальные составляющие.

The article is dedicated to substantiation of an experimental model technique of formation of communicative activity chronotope of preschool children. Feasibility of the «communicative activity chronotope» concept for middle preschool age children and children during their transition from preschool to primary school years with developmental delay was confirmed. The author identifies as major components: purposive, conceptual and content-procedural steps of implementation of the technique for communicative activity chronotope formation for children with developmental delay. The content of the purposive component of the technique for communicative activity chronotope formation was described that includes goals, objectives, results; objects and subjects of influence. The content of the conceptual component of the technique for communicative activity chronotope formation for children with developmental delay was theoretically grounded and revealed, which includes scientific approaches, principles, psychological and pedagogical conditions. It was emphasised that the conceptual framework of the developed technique is integrity based at different approaches, at systematic, axiology, cultural, historical; social and psychological


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського