РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000601430<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Андрущенко В. 
Суперечності гуманітарної науки: до методології вирішення / В. Андрущенко // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 5-8. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Проаналізовано можливості інтерпретації в навчальних предметах суперечностей (своєрідних антиномій наукового пізнання), що виникають як різноспрямоване трактування подій, явищ, процесів у системі наукового пізнання різних народів і культур європейського простору освіти. Через звернення до методології Канта - Гегеля стверджено, що їх "примирення" (а тому й формування толерантного сприйняття студентами) можливе тільки за умови подання як істин, обгрунтованих у системі науки різних народів і культур через зіставлення як суперечностей, які мають однакове право на існування і мають прийматися з розумінням і повагою. Зазначено, що за принципом "охоплення предмета як суперечливої цілісності" мають бути сформовані програми і посібники з філософії, історії, політичних наук, економіки та інших гуманітарних дисциплін, які викладаються в університетах різних країн європейського світу. Наголошено на авторському баченні покликання світової гуманітаристики, яке полягає в тому, щоб не "розводити" людей "по національних квартирах" з ворожим поглядом один на одного, а забезпечувати їх єдність, розуміння та співпрацю заради миру, прогресу і справедливості.

Проанализированы возможности интерпретации в учебных предметах противоречий (своеобразных антиномий научного познания), возникающие как разнонаправленная трактовка событий, явлений, процессов в системе научного познания различных народов и культур европейского пространства образования. Через обращение к методологии Канта - Гегеля утверждено, что их "примирение" (а потому и формирование толерантного восприятия студентами) возможно только при условии представления как истин, обоснованных в системе науки разных народов и культур через сопоставление как противоречий, которые имеют одинаковое право на существование и должны приниматься с пониманием и уважением. Отмечено, что по принципу "охват предмета как противоречивой целостности" должны быть сформированы программы и пособия по философии, истории, политическим наукам, экономике и другим гуманитарным дисциплинам, преподаваемых в университетах разных стран европейского мира. Отмечено авторское видение призвания мировой гуманитаристики, которое заключается в том, чтобы не "разводить" людей "по национальным квартирам" с враждебным взглядом друг на друга, а обеспечивать их единство, понимание и сотрудничество ради мира, прогресса и справедливости.

The article analyzes the possibilities of interpretation contradictions (peculiar antinomies of scientific knowledge) in academic subjects that arise as a multidirectional interpretation of events, phenomena and processes in the system of scientific knowledge in different peoples and cultures of the European area of education. Turning to the methodology of Kant – Hegel, the author states that their „reconciliation” (and therefore the formation of a tolerant perception by the students) is possible only on condition that both truths grounded in the science of different peoples and cultures through comparison as the contradictions that have the same right to exist and should be perceived with understanding and respect.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.в

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського