Працездатність студентів-першокурсників як показник адаптації до навчання у різні зміни / Н. В. Лебединець, О. В. Омельчук, П. С. Рогова, Н. М. Сівер // Довкілля та здоров'я. - 2015. - № 1. - С. 45-49. - укp.Показано загальну тенденцію до зниження працездатності та продуктивності діяльності нервової системи у студентів, які навчаються у другу зміну. Вказано, що у цих студентів спостерігається більш інтенсивне зниження швидкості та точності реакцій під кінець випробувальних періодів, а також негативні показники коефіцієнтів втоми, що свідчить про більш швидкі темпи зниження функціональних можливостей нервової системи. Серед студентів, які навчаються у другу зміну, відзначено зростання чисельності групи з низьким рівнем працездатності, за рахунок зменшення долі у групі з високою працездатністю. Коефіцієнти втоми знижуються до 0,66 умов. од., що підтверджує зниження продуктивності роботи. Зазначено, що розуміння особливостей фізіологічної адаптації студентів-першокурсників до навчання у різні зміни потребує подальших тривалих досліджень впливу режимних елементів навчального процесу та власне навчальної діяльності на функціональний стан організму, що є актуальним питанням для збереження здоров'я та підвищення успішності студентів. Показано общую тенденцию к снижению работоспособности и продуктивности деятельности нервной системы у студентов, обучающихся во вторую смену. Указано, что в этих студентов наблюдается более интенсивное снижение скорости и точности реакций под конец испытательных периодов, а также негативные показатели коэффициентов утомления, что свидетельствует о более быстрых темпах снижения функциональных возможностей нервной системы. Среди студентов, обучающихся во вторую смену, отмечено возрастание численности группы с низким уровнем работоспособности за счет уменьшения доли в группе с высокой работоспособностью. Коэффициенты утомления снижаются до 0,66 усл. ед., что подтверждает снижение продуктивности работы. Указано, что понимание особенностей физиологической адаптации студентов-первокурсников к обучению в разные смены требует дальнейших длительных исследований влияния режимных элементов учебного процесса и собственно учебной деятельности на функциональное состояние организма, что является актуальным вопросом для сохранения здоровья и повышения успеваемости студентов. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15205 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|