Гурлєва Т. С. Психолого-педагогічні умови формування відповідальності у важковиховуваних підлітків : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. С. Гурлєва; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Київ, 2015. - 22 c. - укp.Наведено цілісну характеристику проблеми дослідження відповідальності у психологічній науці. Розкрито особливості розвитку й умови формування якості відповідальності у підлітковому віці, зокрема, у важковиховуваних учнів. Описано типи просоціальної відповідальності. З'ясовано, що якість відповідальності у підлітковому віці характеризується нецілісністю, дисгармонійністю розвитку, а також зорієнтованістю як на просоціальні, так і асоціальні цінності та норми (описано аналогічні типи асоціальної відповідальності). Досліджено психолого-педагогічні умови ефективного формування у важковиховуваних підлітків інтегрованої просоціальної відповідальності. Розглянуто метод педагогічної вимоги та включення учня у спільну діяльність з учителем і однокласниками. Зазначено, що після формувального впливу зафіксовано значущі позитивні зміни у групі важковиховуваних підлітків: зростання загальної кількості типів відповідальності просоціального спрямування, покращання показників ставлення до відповідальності та її розуміння. Наведено рекомендації щодо профілактики та подолання безвідповідальності як фактора важковиховуваності учнів. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА418993 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|