РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000616715<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Гуцуляк Л. 
Взаємодія сім'ї і школи як чинник оптимізації формування та розвитку особистості / Л. Гуцуляк // Гуманітар. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди" : наук.-теор. зб.. - 2014. - Вип. 33. - С. 39-48. - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Розглянуто проблеми взаємодії сім’ї та школи як важливого чинника формування та розвитку особистості, адже школа є основним соціальним інститутом, який реалізує мету загальної середньої освіти, а сім’я – природним середовищем формування та розвитку дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передачі культурних цінностей від покоління до покоління. Під взаємодією сім’ї та школи розуміється процес, який забезпечує рівнозначний вплив цих соціальних інститутів один на одного, сприяючи тим самим розвитку кожного з них; це спеціально організований педагогічний процес, базований на взаємо узгоджених, взаємо спрямованих діях його учасників задля досягнення спільної мети. Розкрито погляди дослідників на сутність цього процесу (створення сприятливих умов для несуперечливого, різнобічного, ефективного формування та розвитку зростаючої особистості відповідно до її природних здібностей, інтересів, прагнень), визначено його зміст (об’єднання освітніх і виховних можливостей цих соціальних інститутів, коригування освітніх і виховних проблем дитини, інформування батьків про шкільне життя, освітній процес, про можливості, які сім’я може використовувати для освіти своєї дитини, підвищення педагогічних можливостей батьків, розширення їх виховного потенціалу, підготовка батьків до розуміння відносин з дітьми та їхніх проблем), принципи реалізації (єдності виховних цілей та ідеалів кожної сім’ї і суспільства загалом, запровадження системи педагогічних ідей, які є ключовими та актуальними для навчального закладу, взаємоповага учасників взаємодії, дійове співробітництво, узгодження виховних дій, які продукуються стосовно дитини кожним із цих соціальних інститутів, центрація на дитині).

Рассмотрены проблемы взаимодействия семьи и школы как важного фактора формирования и развития личности, ведь школа является основным социальным институтом, который реализует цель общего среднего образования, а семья – естественной средой формирования и развития ребенка, источником его материальной и эмоциональной поддержки, средством сохранения и передачи культурных ценностей от поколения к поколению. Под взаимодействием семьи и школы понимается процесс, который обеспечивает равнозначное влияние этих социальных институтов друг на друга, содействуя этим развитию каждого из них; это специально организованный педагогический процесс, основанный на взаимосогласованных, взаимонаправленных действиях его участников для достижения общей цели. Раскрыты взгляды исследователей на сущность этого процесса (создание благоприятных условий для непротиворечивого, разностороннего, эффективного формирования и развития подрастающей личности в соответствии с ее природными способностями, интересами, желаниями); определено его содержание (объединение образовательных и воспитательных возможностей этих социальных институтов, корректировка образовательных и воспитательных проблем ребенка, информирование родителей о школьной жизни, образовательном процессе, о возможностях, которые семья может использовать для образования своего ребенка, повышение педагогических возможностей родителей, расширения их воспитательного потенциала, подготовка родителей к пониманию отношений с детьми и их проблем), принципы реализации (единства воспитательных целей и идеалов каждой семьи и общества в целом, внедрение системы педагогических идей, которые являются ключевыми и актуальными для учебного заведения, взаимоуважение участков взаимодействия, согласование воспитательных действий, которые продуцируются по отношению к ребенку каждым из этих социальных институтов, центрация на ребенке). Установлены основные формы привлечения родителей к учебно-воспитательному процессу школы с целью повышения его эффективности (родительские собрания, родительский всеобуч, спортивные и культурно-массовые мероприятия, элементы образовательных технологий).

The article is devoted to the problem of interaction between families and schools as an important factor in the formation and development of personality. Because school is the primary social institution which implements the purpose of secondary education, and family the natural environment of formation and development of the child, the source of its material and emotional support, a means of preservation and transmission of cultural values from generation to generation. The interaction of family and school is a process that provides the equivalent impact these of social institutions on each other, thereby contributing to the development of each of them; this specially organized pedagogical process, based on mutually agreed, mutually directed actions of its members to achieve a common goal. By analysis of the scientific literature revealed views of researchers on the nature of the process (creating favorable conditions for consistent, comprehensive, efficient creation and development of the growing individual according to his natural abilities, interests, aspirations), defined by its content ( combining training and educational opportunities for these social institutions, adjustment of training and educational problems of the child, to inform parents about school life, the training process, the possibility that a family can use to training their child, increasing pedagogical opportunities of parents, expanding their educational potential, training parents to understand the relationship with children and their problems), the principles of implementation (unity of educational goals and ideals of every family and society in general, the introduction of pedagogical ideas which are critical and relevant to the institution, mutual interaction between participants, active cooperation, coordination of educational activities that are produced in relation to child each of these social institutions centration on the child ).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського