РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000616734<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Видолоб Н. 
Умови подолання психологічного дискомфорту підлітків / Н. Видолоб // Гуманітар. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди" : наук.-теор. зб.. - 2014. - Вип. 33. - С. 191-199. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Проаналізовано мотиви, причини й умови, що спричиняють психологічний дискомфорт у підлітків у сучасному соціальному середовищі, стверджено, що освітнє середовище XXI ст., попри нові позитивні фактори, які виникли зі становленням незалежності Української держави і відповідно розвитком національних тенденцій у педагогіці та психології, усе ж відкрило й певні недоліки навчально-виховного процесу як у загальноосвітній, так і у вищій школі. Особливо це стосується підлітків, які залишаються психологічно майже незахищеними від агресивного зовнішнього середовища: мікроклімату в сім’ї, «картинки» із телебачення, Інтернету, соціальної нерівності, проявів девіантної поведінки однолітків на вулиці тощо; підкреслено, нагальна потреба за допомогою різних психологічних і педагогічних впливів максимально нівелювати причини й наслідки психологічного дискомфорту сучасних школярів. Психологічний стан сучасного підлітка викликає занепокоєння багатьох фахівців: педагогів, лікарів, психологів. Психологічного захисту потребує, як визнають усі психотерапевтичні наукові школи, майже половина дітей шкільного віку. Але, на жаль, до цього часу не існує ясності щодо оптимальної методики і кількості механізмів захисту психіки дитини від агресивного зовнішнього середовища, також відсутня їх чітка єдина класифікація. Відзначено, що впливів на психіку (позитивних і негативних) підліток зазнає на кожному етапі розвитку, тому потребує уваги психологів, педагогів, які займаються його вихованням. Наставникам необхідно знати якомога більше про фізичні і психологічні особливості кожної дитини в колективі, щоб цілеспрямовано передавати знання, уміння, навички, навчати займатися творчістю, розрізняти красу в житті і мистецтві, дарувати позитив тим, хто поруч, намагаючись не руйнувати психологічний комфорт особи.

Проанализированы мотивы, причины и условия, которые вызывают психологический дискомфорт у подростков в современном социальном среде, отмечено, что образовательная среда XXI в., несмотря на новые позитивные факторы, которые возникли со становлением независимости Украинского государства и соответственно развитием национальных тенденций в педагогике и психологии, все же открыла некоторые недостатки учебно-воспитательного процесса как в общеобразовательной, так и в высшей школе. Особенно это касается подростков, которые остаются психологически почти незащищенными от агрессивной внешней среды: микроклимата в семье, «картинки» по телевидению, интернету, социального неравенства, проявлений девиантного поведения сверстников на улице и т.д.; подчеркнута насущная необходимость с помощью различных психологических и педагогических воздействий максимально нивелировать причины и последствия психологического дискомфорта современных школьников. Психологическое состояние современного подростка вызывает беспокойство многих специалистов: педагогов, врачей, психологов. Психологической защиты требует, как признают все психотерапевтические научные школы, почти половина детей школьного возраста. Но, к сожалению, до сих пор не существует ясности относительно оптимальной методики и количества механизмов защиты психики ребенка от агрессивной внешней среды, также отсутствует их четкая единая классификация.

This article analyzes the motives, reasons and conditions that cause psychological discomfort of teenagers in today's social environment, it is argued that the educational environment of the XXI-st century, in spite of new positive factors that have emerged with the development of Ukrainian independence in accordance with state and national trends in the development of pedagogy and psychology, nevertheless, opened some shortcomings of the educational process, both in general and in higher education. This is especially true of teenagers, who are almost psychologically vulnerable to aggressive environment: microclimate in the family, «pictures» of television, the Internet, social inequality, displays deviant behavior of their peers on the street, etc.; highlights the urgent need through a variety of psychological and pedagogical influences to neutralize on maximum level the causes and consequences of psychological discomfort of modern schoolchildren.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського