РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000616940<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кремень В. Г. 
Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін / В. Г. Кремень // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 4. - С. 5-10. - укp.

Виокремлено основні цивілізаційні виклики, що впливають на якість освіти. Визнано наявність розвитку тенденції становлення де-факто нового типу людини (мережевої людини), яка володіє інформаційно-комунікаційними технологіями, англійською, віддає перевагу електронному стилю листування й зустрічей, тому є мобільною у віртуальному просторі, оперативною в реальному часі, демократичною й доступною за сутністю, цінує колег по роботі за реальними справами, а не за колишніми заслугами. Зазначено, що для такої людини пріоритетними стають не ієрархічні міжособистісні стосунки типу субординації, а типу координації, фахової рівної взаємодії за професійними інтересами по горизонталі. Визначено завдання сучасної освіти: зміна парадигми традиційної освіти, збільшення інформаційної складової сучасної світоглядної підготовки, людиноцентрованість освіти, виховання особистості, здатної сприймати та творити зміни, прогностичний характер освіти. Підкреслено, що співвідношення базових (стратегічних) та специфічних (оперативних) компонентів стандартів закономірно різне й змінюється в процесі прискорення суспільного розвитку й підвищення рівня освіти. Сформовано остаточний перелік спеціальностей для галузі знань "Освіта", в якому збережуться чотири основні (за необмеженої кількості відповідних міждисциплінарних спеціальностей та різноманітних спеціалізацій), а саме: "Освітня наука", "Підготовка дошкільних учителів", "Підготовка вчителів без предметної спеціалізації", "Підготовка вчителів з предметною спеціалізацією". Акцентовано увагу на тому, що систематичне тестове обстеження для всіх рівнів освіти має стати "природним, але жодним чином не каральним" в освіті всіх рівнів.

Выделены основные цивилизационные вызовы, влияющие на качество образования. Признано наличие развития тенденции становления де-факто нового типа человека (сетевой личности), который владеет информационно-коммуникационными технологиями, английским языком, предпочитает электронный стиль переписки и встреч, поэтому мобильный в виртуальном пространстве, оперативный в реальном времени, демократический и доступный по сути, ценящий коллег по реальным делам, а не по прежним заслугам. Отмечено, что для такого человека приоритетными становятся не иерархические межличностные отношения типа субординации, а координация, профессиональное взаимодействие по горизонтали. Определены задачи современного образования: смена парадигмы традиционного образования, увеличение информационной составляющей современной мировоззренческой подготовки, человекоцентрованность образования, воспитание личности, способной воспринимать и творить, прогностический характер образования. Подчеркнуто, что соотношение базовых (стратегических) и специфических (оперативных) компонентов стандартов закономерно разное и меняется в процессе ускорения общественного развития и повышения уровня образования. Сформирован окончательный перечень специальностей для отрасли знаний "Образование", в котором сохранятся четыре основных междисциплинарных специальностей и различных специализаций, а именно: "Образовательная наука", "Подготовка дошкольных учителей", "Подготовка учителей без предметной специализации", "Подготовка учителей предметной специализации".

Thesis there is determined basic civilizational challenges that affect the quality of education. Recognized for the development tendencies of de facto new type of man (human network), which has information and communication technology, English, prefer style electronic correspondence and meetings, so mobile in a virtual space, operational, real-time and accessible democratic in substance, valued colleagues for real actions, not the former merits.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.21(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського