РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000621494<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Скиба Ю. 
Класифікація методів педагогічних досліджень / Ю. Скиба // Вища освіта України. - 2016. - № 2. - С. 51–59. - Бібліогр.: 11 назв - укp.

Визначальною ознакою класифікації методів педагогічних досліджень визнано рівні науково пізнання: на емпіричному – встановлення нових фактів в педагогіці; на теоретичному – визначення основних педагогічних закономірностей. Представлено десять відомих класифікацій, що розроблені в науковому гуманітарному дискурсі. Засвідчено різновекторний характер методів та їх класифікацію, в основі яких застосовано різні критерії верифікації. На основі аналізу різних класифікацій методів педагогічного досліджень засвідчено існування проблеми виокремлення спільних ознак при виділенні методів і класів. Розроблено класифікацію методів педагогічних досліджень, в якій виділено чотири групи методів: організаційні, теоретичні, емпіричні, обробки даних. Кожна з означених групи методів орієнтована на суто свій сегмент в структурі педагогічного дослідження. Констатовано, що в авторській класифікації забезпечений основний принцип системності - її відкритість, що органічно може доповнюватися новими методами.

Определяющим признаком классификации методов педагогических исследований признаны уровни научного познания: на эмпирическом - установление новых фактов в педагогике; на теоретическом - определение основных педагогических закономерностей. Представлены десять известных классификаций, разработанных в научном гуманитарном дискурсе. Засвидетельствован разновекторный характер методов и их классификаций, в основе которых применены различные критерии верификации. На основе анализа различных классификаций методов педагогических исследований подтверждено существование проблемы выделения общих признаков при определении методов и классов. Разработана классификация методов педагогических исследований, в которой сформированы четыре группы методов: организационные, теоретические, эмпирические, обработки данных. Каждая из указанных групп методов ориентирована на сугубо свой сегмент в структуре педагогического исследования. Констатировано, что в авторской классификации обеспечен основной принцип системности - ее открытость, которая может органично дополняться новыми методами.

The defining feature classification methods of educational research recognized level of scientific knowledge: the empirical - to establish new facts in pedagogy; the theoretical - define basic pedagogical patterns. Presented by ten renowned classifications, developed in the scientific humanitarian discourse. Given under varied nature of the methods and their classification, based on applied different criteria for verification. Based on the analysis of different classification methods of pedagogical research demonstrated the problem of singling out common features in the allocation methods and classes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського