Подольська Є. Децентралізація освіти: нові виклики, ризики й регіональні виміри / Є. Подольська, Назаркін // Вища освіта України. - 2016. - № 2. - С. 25–30. - Бібліогр.: 4 назви - укp.Актуалізовано процесуальність у вирішенні проблем модернізації системи освіти в регіоні за такими напрямами: спрямованість на євроінтеграцію, розширення інформаційно-комунікаційного простору, запровадження нового фінансово-господарського механізму, автономія ВНЗ. Описано сучасню освітню парадигму і напрями модернізації освіти в Харківському регіоні. Проаналізовано економічні та соціокультурні передумови розвитку освітнього простору регіону за нових історичних умов. Доцільним визнано розширення практики соціального партнерства ВНЗ області з підприємницькими, владними та громадськими структурами. Зосереджено увагу на децентралізації у галузі освіти як визначальному чиннику зміни суб’єктів управління як на рівні навчальних закладів, так і на регіональному рівнях. Розглянуто систему вищої освіти як творче середовище, соціокультурну функцію якого орієнтовано на відтворення знань і цінностей, створення концепцій, теорій і технологій. Визнано об’єктивно значимою зміну гуманістичної парадигми вищої освіти на економічну, згідно з якою вищу освіту розглянуто в іншому її сутнісному вимірі: як сферу інвестицій. Актуализирована процессуальность в решении проблем модернизации системы образования в регионе по следующим направлениям: направленность на евроинтеграцию, расширение информационно-коммуникационного пространства, введение нового финансово-хозяйственного механизма, автономия ВУЗ. Описаны современная образовательная парадигма и направления модернизации образования в Харьковском регионе. Проанализированы экономические и социокультурные предпосылки развития образовательного пространства региона в новых исторических условиях. Целесообразным признано расширение практики социального партнерства ВУЗ области с предпринимательскими, властными и общественными структурами. Сосредоточено внимание на децентрализации в области образования как определяющем факторе изменения субъектов управления как на уровне учебных заведений, так и на региональном. Рассмотрена система высшего образования, приоритетной задачей которой определено воспроизведение знаний и ценностей, создание концепций, теорий и технологий. Признано объективно значимым изменение гуманистической парадигмы высшего образования на экономическую, согласно которой высшее образование рассмотрено в другом его сущностном измерении: как сфера инвестиций. Modified procedural in dealing with the modernization of the education system in the region in the following areas: orientation towards European integration; expansion of information and communication space; introduction of a new financial and economic mechanism; autonomy of higher education institutions.The modern educational paradigm and direction of modernization of education in Kharkiv region. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|