Усенко Н. М. Формування пізнавальної самостійності старшокласників в евристичному навчанні : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Н. М. Усенко; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2016. - 20 c. - укp.Теоретико-експериментальним шляхом досліджено проблеми формування пізнавальної самостійності старшокласників в евристичному навчанні. З'ясовано сутність пізнавальної самостійності й особливості її формування в евристичному навчанні, а саме: навчання вмінь самостійно визначати мету, завдання, способи навчальної роботи, творчо переосмислювати та трансформувати одержану інформацію, формувати здатність створювати власні освітні продукти й адекватно оцінювати перебіг і результати самостійної пізнавальної діяльності. Теоретично й експериментально доведено, що процес формування пізнавальної самостійності старшокласників успішно реалізується за певних педагогічних умов: створення системи мотиваційно-цільових ситуацій для спонукання учнів до самостійної пізнавальної діяльності (визначення мети, завдань та способів її реалізації); застосування пізнавально-творчих механізмів самостійної діяльності старшокласників в евристичному навчанні гуманітарних дисциплін ("аналіз через синтез", комплекс евристичних запитань, застосування асоціативно-порівняльних та узагальнювальних операцій тощо); моніторинг і корекція рівнів сформованості пізнавальної самостійності учнів старшої школи. Експериментальне випробування довело ефективність запропонованих педагогічних умов формування пізнавальної самостійності старшокласників на прикладі евристичного освоєння предметів гуманітарного циклу. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.251
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА420580 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|