РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000629281<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Тернопільська В. І. 
Моделювання процесу формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців / В. І. Тернопільська // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2016. - № 25. - С. 16-22. - Бібліогр.: с.22 (8 назв) - укp.

Розглянуто підходи до моделювання процесу формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців. Розкрито сутнісні характеристики понять "модель", "моделювання". Окреслено основні блоки (цільовий, змістовий, діагностико-результативний) моделі формування самоосвітньої компетентності майбутнього фахівця та взаємозв'язки між ними. Презентовано змістові компоненти самоосвітньої компетентності особистості: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-рефлексивний, організаційно-діяльнісний. Охарактеризовано компетентнісний, системний, особистісно орієнтований, діяльнісний, синергетичний підходи, дотримання яких актуалізує досягнення позитивного результату у формуванні самоосвітньої компетентності. Визначено дидактичні принципи, що спрямовують освітній процес на досягнення успіху (системності та послідовності, проблемності, індивідуалізації, взаємозв’язку теоретичних знань і практичної діяльності, професійної спрямованості самоосвітньої діяльності). Наведено спецкурс "Самоосвітня компетентність особистості: сутність, особливості формування". Зроблено акцент на розвитку інформаційно-навчального середовища як стрижневого чинника формування самоосвітньої компетентності особистості.

Рассмотрены подходы к моделированию процесса формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов. Раскрыты сущностные характеристики понятий "модель", "моделирование". Определены основные блоки (целевой, содержательный, диагностико-результативный) модели формирования самообразовательной компетентности будущего специалиста и взаимосвязи между ними. Представлены смысловые компоненты самообразовательной компетентности личности: мотивационно-ценностный, когнитивно-рефлексивный, организационно-деятельностный. Охарактеризованы компетентностный, системный, личностно ориентированный, деятельностный, синергетический подходы, соблюдение которых актуализирует достижение положительного результата в формировании самообразовательной компетентности. Определены дидактические принципы, которые направляют образовательный процесс на достижение успеха (системности и последовательности, проблемности, индивидуализации, взаимосвязи теоретических знаний и практической деятельности, профессиональной направленности самообразовательной деятельности). Представлен спецкурс "Самообразовательная компетентность личности: сущность, особенности формирования". Сделан акцент на развитии информационно-образовательной среды как стержневого фактора формирования самообразовательной компетентности личности.

The article discusses approaches to modelling of the process of formation of future specialists’ self-educational competence. It reveals the essential characteristics of the concepts of “model”, “simulation”. The basic blocks of the model for self-education and professional competence (target, content, diagnostic and effective) and interconnection between them are outlined. The semantic components of personality’s self-educational competence are presented: motivational and evaluative, cognitive and reflective, organizational and activity-oriented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського