Сушенцева Л. Л. Теоретичне обгрунтування моделі формування професійної мобільності майбутнього кваліфікованого робітника / Л. Л. Сушенцева // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 640-647. - Бібліогр.: с. 647 (11 назв) - укp.Розкрито поняття "моделювання" і "модель". Обгрунтовано, що педагогічна модель формування професійної мобільності у майбутніх кваліфікованих робітників у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу має враховувати поступальний характер даного процесу, вплив зовнішніх чинників (зміна й розвиток моделі компетенцій кваліфікованого робітника певного напряму підготовки) і внутрішніх чинників (зміна психологічних якостей особистості в процесі освоєння ефективної професійної поведінки). Підкреслено, що процес формування професійної мобільності відбувається більш ефективно, якщо він є цілеспрямованим, планомірним і спеціально організованим. Виявлення сутності та структури поняття "професійна мобільність" дозволило автору сконструювати поетапну модель формування професійно мобільного кваліфікованого робітника у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу. Раскрыты понятия "моделирование" и "модель". Обосновано, что педагогическая модель формирования профессиональной мобильности у будущих квалифицированных рабочих в учебно-производственном процессе профессионально-технического учебного заведения должен учитывать поступательный характер данного процесса. В частности, это: влияние внешних факторов (изменение и развитие модели компетенций квалифицированного рабочего определенного направления подготовки) и внутренних факторов (изменение психологических качеств личности в процессе освоения эффективной профессионального поведения). Подчеркнуто, что процесс формирования профессиональной мобильности происходит более эффективно, если он является целенаправленным, планомерным и специально организованным. Выявление сущности и структуры понятия "профессиональная мобильность" позволило автору сконструировать поэтапную модель формирования профессионально мобильного квалифицированного рабочего в учебно-производственном процессе профессионально-технического учебного заведения. The notions of “modeling” and “model” are dwelled upon. It is substantiated, that the pedagogical model of forming future qualified workers’ professional mobility in the educational-production process in vocational technical educational institution should take into account the translational nature of this process, influence of external factors (change and development of model of competencies of a qualified worker with a certain specialization) and internal factors (change of psychological traits of a person in the process of mastering efficient professional behavior). Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|