Буркинський Б. В. Великі можливості та недосяжні мрії / Б. В. Буркинський // Економіка України. - 2016. - № 8. - С. 109-117. - укp.Із здобуттям незалежності Україні дісталося близько чверті морської інфраструктури і цивільного флоту, а також структура економіки, зорієнтована на морські транспортні, рибогосподарські та військово-морські технології. Цей потужній потенціал мав стати джерелом ефективного економічного розвитку не тільки морегосподарського комплексу, але й економіки країни в цілому. Проте неспроможність керівництва країни ефективно використовувати отримане надбання призвела до втрати більшості його складових, і на сьогодні в Україні більш-менш нормально функціонує тільки портовий транспортний комплекс (але Урядом країни вже прийнято рішення про його роздержавлення через оренду та концесію). Основним фактором, який зумовлює приватизацію портів у світі, є необхідність залучення значних інвестицій для вирішення існуючих в портовій діяльності проблем. Однак обгрунтованих доказів, чи буде вирішена дана проблема для портів України в тому напрямі, в якому це необхідно державі та суспільству, немає. Сама по собі хаотична приватизація пов'язана із значними ризиками і може призвести до появи (навіть у межах одного порту) монопольних структур, які стримуватимуть конкуренцію на ринку, переносячи акцент з розвитку (в тому числі соціального та екологічного) порту на отримання прибутку, причому в іншій, непортовій, сфері. Це може спричинити конфліктні ситуації з користувачами, тому в результаті приватизації не відбудеться підвищення якості портових послуг і ефективності виробничої діяльності. Перш ніж розпочинати роздержавлення і приватизацію портів, необхідно визначитися з механізмами, здатними забезпечити дотримання добросовісної конкуренції на ринку портових послуг. Для реалізації цього запропоновано внести зміни до Законів України "Про морські порти України" і "Про залізничний транспорт", стратегії та програми розвитку морських портів України, програми корпоратизації "Укрзалізниці" тощо. Для виведення з кризового стану інших складових морегосподарського комплексу Уряду країни слід повернутися до виконання рішень РНБО від 16 травня 2008 р. "Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави". І тільки такий комплексний підхід, на наш погляд, здатний зупинити негативні тенденції у функціонуванні морегосподарського комплексу України і створити передумови для його ефективного розвитку. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж28099 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|