Іщенко О. А. Інтеграція іноземних студентів у інтернаціональне освітнє середовище: філософсько-освітній дискурс / О. А. Іщенко // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 1. - С. 23-29. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.За результатами соціологічного дослідження, проведеного серед іноземних студентів, сформульовано висновки щодо постановки проблеми інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище. Розкрито суть взаємодії особистості іноземного студента та інтернаціонального освітнього середовища, наведено результати отриманих взаємозв'язків між факторами соціальної адаптації як першого етапу інтеграції. У широкому філософському сенсі поняття "інтеграція" та "дезінтеграція" пов'язані з філософськими категоріями частини та цілого, одиничного, особливого й загального. Процес інтеграції відбувається у разі співпадання стратегічних цілей, суспільно значущої діяльності, моделей поведінки, ціннісної системи середовища та особистості. А оскільки прибуваючи на навчання в іншу країну, особистість іноземного студента та інтернаціональне освітнє середовище мають спільне тільки в цілях, то процесу інтеграції передують такі процеси як соціальна адаптація, інклюзія, і вже потім інтеграція як завершальний етап даної взаємодії. Оскільки показниками успішності процесу інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище ми вважаємо успішне продовження ними соціалізації як індивідуалізації суспільного та усуспільнення індивідуального - то використання саме поняття інтеграції обгрунтовується як доцільне. Інтеграції притаманна ціннісна взаємоспрямованість індивіда і середовища, інклюзії - одностороння орієнтація індивіда на цінності та норми, які пропонує соціум. Кінцева мета інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище полягає у можливості координації та успішному функціонуванні даного середовища в цілому та його складових, враховуючи їх своєрідність і самобутність, індивідуальні та національні особливості та відмінності та загальноцивілізаційні цінності. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)48
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|