Лупаренко С. Є. Проблема дитинства у вітчизняній педагогічній думці XX століття : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / С. Є. Лупаренко; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2016. - 40 c. - укp.З урахуванням суспільно-політичних, соціально-економічних і педагогічних детермінант здійснено цілісний ретроспективний аналіз розвитку ідей дитинства в Україні впродовж XX ст. Окреслено історіографію проблеми дослідження дитинства. Простежено генезу ідей дитинства та ставлення до дитини у вітчизняній та зарубіжній педагогічній думці. Систематизовано внесок науковців досліджуваного періоду в розвиток проблеми дитинства, а саме: обгрунтування підходів до розуміння суті дитини та її розвитку, визначення мети освіти, вимог до її змісту, розробка освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання. Науково обгрунтовано етапи та провідні тенденції розвитку вітчизняної педагогічної думки XX ст. щодо проблеми дитинства: І етап (1899 - 1918 рр.) - підвищення інтересу наукової спільноти та громадськості до питань дитинства; II етап (1919 - 1953 рр.) - становлення та розвиток проблем дитинства на державному рівні; III етап (1954 - 1990 рр.) - розвиток ідеї забезпечення "щасливого дитинства"; IV етап (1991 - 1999 рр.) - домінування ідей національного виховання та самореалізації дитини. Окреслено перспективи впровадження в сучасну освітню практику узагальненого досвіду діяльності з реалізації ідей дитинства в досліджуваний період. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА421867 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|