РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000642370<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Гайворонський О. А. 
Умови забезпечення якості відновлених наплавленням залізничних коліс / О. А. Гайворонський // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2016. - № 5. - С. 136-151. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Передбачено встановити закономірності формування структури і фізико-механічних властивостей колісних сталей за дугового наплавлення та розробити технологічні рекомендації щодо відновлення поверхонь зносу залізничних коліс. Вони забезпечать підвищення надійності та безпеки руху транспорту за зростаючих експлуатаційних навантажень. Для досягнення поставленої мети досліджено: вплив експлуатаційних навантажень на структурні зміни та властивості металу колеса, вплив дугового наплавлення на структурно-фазовий склад та властивості металу зони термічного впливу, його опірність крихкому і уповільненому руйнуванням, вплив наплавленого металу на формування напруженого стану наплавлень та їх опірність утворенню тріщин, зносостійкість відновленого металу при терті-ковзанні пари "колесо - рейка". Найбільш напруженою ділянкою профілю кочення залізничних коліс вантажних вагонів за умов експлуатації є місце переходу від поверхні кочення до гребеня. Тому у разі відновлення наплавленням коліс необхідно, передусім, забезпечити підвищену опірність крихкому руйнуванню металу в цій зоні. Для уникнення появи холодних тріщин у разі наплавлення необхідно обмежувати швидкість охолодження в зоні термічного впливу до 16,0 °>C/с (в інтервалі 600 - 500 °C) за вмісту вуглецю C < 0,60 % та до 8,0 °C/с за С = 0,60 - 0,65 %. При цьому порівняно висока опірність крихкому руйнуванні забезпечується, коли буде сформована структура, яка не містить верхній бейніт, а частка мартенситу не перевищує кількості нижнього бейніту (співвідношення М/Бн < 1). Витримка колеса протягом 3,5 - 4,5 годин за температури 100 °C після наплавлення в процесі його уповільненого охолодження сприяє підвищенню опірності крихкому руйнуванню металу зони термічного впливу в 1,8 - 2,3 раза. Розвинуто уявлення щодо структурно-фазових змін, які відбуваються в металі залізничного колеса за дугового наплавлення. Встановлено взаємозв'язок між вмістом вуглецю в сталі, швидкістю її охолодження за наплавлення, опірністю утворенню тріщин і крихкому руйнуванню. Встановлено вплив умов охолодження колеса після наплавлення на властивості металу. Розроблено технологічні рекомендації щодо відновлення наплавленням залізничних коліс вантажних вагонів. Їх застосування забезпечить підвищення якості відновлення наплавленням залізничних коліс, надійність та безпеку руху транспорту за зростаючих експлуатаційних навантажень.


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-046.510.2 + К222.234.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського