РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000645418<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Kharchenko O. I. 
Mathematical model of railway functioning from the perspective of sustainable development = Математическая модель функционирования железных дорог с позиции устойчивого развития / O. I. Kharchenko // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2017. - № 1. - С. 114-119. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Purpose. The article is aimed to ensure the most efficient variant of railway functioning from the perspective of sustainable development. Methodology. A comprehensive analysis of works in the field of increasing the functioning of railway transport subdivisions and implementing the principles of sustainable development was carried out. This analysis makes it possible to identify the main directions of increasing the efficiency of railway functioning from the perspective of sustainable development. The model of railway functioning was developed using the mathematical apparatus of the theory of sets and graphs that allows structuring the railway as a complex system. The basic stages and the relationships during the simulation of railway functioning processes at the macro and micro levels were shown. Findings. A mathematical model of the railway functioning was developed on the basis of which the simulation of the railway functioning process is carried out at two levels. The macro level is the simulation of the car traffic volume displacement in the transport network within the railway and the micro level is the simulation of processing the car traffic volume at the stations of the railway. Originality. The article includes an adequate description of the process of railway functioning from the perspective of sustainable development, based on the apparatus of the theory of sets and graphs. Practical value. On the basis of the proposed model of the railway functioning at the macro level it is possible to solve the problems of optimal distribution of freight operation not only between the stations encompassing the approach lines of the mining enterprises, but also between all railway stations perating local car traffic volumes. Using the proposed model of functioning of the technical freight station at the micro level the problem of determining the optimal quantitative characteristics of the production capacities of the stations is solved.


Індекс рубрикатора НБУВ: О20 с11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського