РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000645902<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ніколенко Л. 
Розвиток рефлексивної культури педагогів у системі післядипломної освіти / Л. Ніколенко // Післядиплом. освіта в Україні. - 2014. - № 2. - С. 58-61. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обґрунтовано значення формування у педагога рефлексивної культури, що характеризує його самосвідомість, осмислення ним підстав власних дій та вчинків. Охарактеризовано когнітивно-процесуальний, особистісний та рефлексивно-оцінювальний компоненти у структурі рефлексивної культури. Визначено показники її сформованості. Окреслено ознаки, якими характеризується рефлексивна культура педагога. Розглянуто питання технології розвитку рефлексивної культури педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти. Виокремлено педагогічні умови, завдяки впровадженню яких здійснюється цей складний і тривалий процес. Розкрито такі етапи у процесі розвитку рефлексивної культури педагогічних працівників у навчальному процесі в системі післядипломної освіти, як: мотиваційно-цільовий, інформаційний, репродуктивно-узагальнювальний та творчий. Виділено інноваційні технології навчання, які важливо застосовувати на всіх етапах навчального процесу для розвитку рефлексивної культури педагогічних працівників. Констатовано, що формувати рефлексивну культуру педагога − це вчити такому управлінню діяльністю педагогів, за якого: педагог допомагає вчителям аналізувати, усвідомлювати й оцінювати власну діяльність, тобто рефлексивно ставитися до себе; ставити педагогів у позицію активного суб’єкта; розвивати здібності до саморегуляції, самоорганізації та самоконтролю власної діяльності; організувати методичну роботу на основі творчої взаємодії (діалогу) з педагогами; адекватно розуміти та цілеспрямовано регулювати почуття й дії педагогів; оцінювати й аналізувати власну діяльність і самого себе як суб’єкта діяльності.

Обосновано значение формирования у педагога рефлексивной культуры, которая характеризует его самосознание, осмысление им оснований собственных действий и поступков. Охарактеризованы когнитивно-процессуальный, личностный и рефлексивно-оценочный компоненты в структуре рефлексивной культуры. Указаны показатели ее сформированности. Определены признаки, которыми характеризуется рефлексивная культура педагога. Рассмотрены вопросы технологии развития рефлексивной культуры педагогов в системе последипломного педагогического образования. Выделены педагогические условия, благодаря внедрению которых осуществляется этот сложный и длительный процесс. Раскрыты такие этапы в процессе развития рефлексивной культуры педагогических работников в учебном процессе в системе последипломного образования, как: мотивационно-целевой, информационный, репродуктивно-обобщающий и творческий. Выделены инновационные технологии обучения, которые важно применять на всех этапах учебного процесса для развития рефлексивной культуры педагогических работников. Констатировано, что формировать рефлексивную культуру педагога ‒ это учить такому управлению деятельностью педагогов, при котором: педагог помогает учителям анализировать, осознавать и оценивать свою деятельность, то есть рефлексивно относиться к себе; ставить педагогов в позицию активного субъекта; развивать способности к саморегуляции, самоорганизации и самоконтролю собственной деятельности; организовать методическую работу на основе творческого взаимодействия (диалога) с педагогами; адекватно понимать и целенаправленно регулировать чувства и действия педагогов; оценивать и анализировать свою деятельность и самого себя как субъекта деятельности.

The article deals with the formation of teacher’s reflective culture that characterises his consciousness, thinking over motivation of his actions and deeds. Cognitive, personal and reflexive-evaluative components in the structure of reflexive culture are characterised. The factors of its formation are determined. The particular features of the teacher’s reflective culture are singled out. The article concerns the technology of teachers’ reflective culture development in the system of postgraduate pedagogical education. The main pedagogical conditions promoting such a complicated and long-term process are defined. The following stages in the development of teachers’ reflective culture during the educational process in the system of postgraduate education are described: motivational, informational, reproductive-generalized and creative stages. The author determines innovative training technologies that are necessary to be used at all stages of the educational process for the development of teachers’ reflective culture. It is stated that the process of formation of teacher’s reflective culture means to teach such kind of management when the teacher helps other teachers to analyse, understand and estimate their own activity, that is to treat oneself reflexively; to develop the abilities for self-regulation, self-organization and self-control of one’s own activity; to organize methodical work based on creative interaction (dialogue) with teachers; to understand adequately and to regulate feelings and actions of teachers on purpose; to estimate and to analyse one’s own activity and oneself as a subject of activity; it also means that a teacher is an active subject.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4Укр)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського