РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000646073<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Васянович Г. 
Дидактичні засоби формування професійних якостей майбутніх кваліфікованих робітників / Г. Васянович, В. Онищенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 1. - С. 7-25. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Досліджено сутність дидактичних принципів професійної освіти та навчально-виховних принципів формування професійних якостей кваліфікованих робітників в умовах ПТНЗ в контексті фундаментальних педагогічних теорій. Тематизовано і концептуалізовано проблематику досліджень сутності професійних якостей кваліфікованих робітників і можливостей їх формування в умовах ПТНЗ. Обґрунтовано положення про актуальність для вітчизняної професійної педагогіки проблеми оновлення дидактики професійно-технічної освіти в умовах сучасних техніко-технологічних і цивілізаційних змін. Зазначено, що в наш час спостерігається світова тенденція змін основних парадигм виховання − освіти − навчання. З огляду на це, наголошено про необхідність генерації і розробки нових фундаментальних педагогічних ідей, зокрема ідей і принципів особисто орієнтованої ноологічної спрямованості. Констатовано, що основоложні педагогічні ідеї в об’єднанні з категоріальними структурами класичної і некласичної дидактики дають можливість концептуалізувати такі фундаментальні педагогічні теорії, які можуть сприяти організації системи виховання − освіти − навчання на різних рівнях навчально-виховного процесу. Доведено, що методична майстерність − це дидактичне новоутворення, яке з’являється в результаті інтеграції елементів засвоєної методичної культури і душевно-духовних якостей особистості, що функціонують як узагальнююча здібність (комплексне уміння) максимально здійснювати мотиваційну навчальну діяльність у відповідності з визначеними цілями і умовами.

Исследована сущность дидактических принципов профессионального образования и учебно-воспитательных принципов формирования профессиональных качеств квалифицированных рабочих в условиях ПТУ в контексте фундаментальных педагогических теорий. Тематизовано и концептуализовано проблематику исследований сущности профессиональных качеств квалифицированных рабочих и возможностей их формирования в условиях ПТУ. Обосновано положение об актуальности для отечественной профессиональной педагогики проблемы обновления дидактики профессионально-технического образования в условиях современных технико-технологических и цивилизационных изменений. Отмечено, что в наше время наблюдается мировая тенденция изменений основных парадигм воспитания – образования – обучения. Учитывая это, отмечено о необходимости генерации и разработки новых фундаментальных педагогических идей, в частности идей и принципов лично ориентированной ноологичной направленности. Констатировано, что основополагающие педагогические идеи в объединении с категориальными структурами классической и неклассической дидактики дают возможность концептуализировать такие фундаментальные педагогические теории, которые могут способствовать организации системы воспитания – образования – обучения на различных уровнях учебно-воспитательного процесса. Доказано, что методическое мастерство – это дидактическое новообразование, которое появляется в результате интеграции элементов усвоенной методической культуры и душевно-духовных качеств личности, которые функционируют как обобщающая способность (комплексное умение) максимально осуществлять мотивационную учебную деятельность в соответствии с определенными целями и условиями.

The essence of didactic principles of vocational education and educational principles of the formation of skilled workers’ professional qualities in Vocational Technical School in the context of fundamental pedagogical theories is studied. The research subject matters concerning the essence of skilled workers’ professional qualities and possibilities to form them in VTS are given. The statute is grounded that the problem concerning the renovation of didactics of vocational training in the conditions of modern technical, technological and civilization changes is a topical one for the national vocational pedagogy. It is mentioned that at present there is a global tendency of changing the basic upbringing – education – training paradigms. Taking into consideration this fact, the authors stress on the necessity to generate and develop new fundamental pedagogical ideas, especially those ideas and principles personally oriented in a noological way. It is stated that fundamental pedagogical ideas in cooperation with categorial structures of classical and nonclassical didactics make it possible to conceptualize such fundamental pedagogical theories which can positively influence the upbringing – education – training system at various levels of educational process. It is proved that the methodological skill is a new didactic formation as a result of the integration of the elements of the adopted methodological culture and psycho-spiritual qualities of a person, that function as a unique ability (complex ability) to carry out the motivational training activity as much as possible according to the defined aims and conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського