РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000649067<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Рогушина Ю. В. 
Розробка методів підтримки прозорості рамок кваліфікацій на основі семантичних технологій [Електронний ресурс] / Ю. В. Рогушина, С. М. Прийма // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2017. - № 3. - С. 201-210. - Бібліогр.: 18 назв. - англ.

Обґрунтовано актуальність інтеграції національних і Європейської рамок кваліфікацій для зіставлення результатів навчання у різних країнах. Проаналізовано теоретичні дослідження у цій сфері й інструментальні засоби, що побудовані на їх основі. Розглянуто підходи, за якими Національна рамка кваліфікацій України має узгоджуватися з Європейською, і проблеми, що виникають в процесі її використання на практиці. Обґрунтовано необхідність створення інструментальних засобів, що базуються на технологіях Semantic Web, для зіставлення рамок кваліфікацій. Запропоновано використовувати онтології для представлення результатів навчання і семантичні Wiki-технології для структурування відповідних інформаційних ресурсів. Розроблено теоретичну модель й алгоритм зіставлення онтологій і Wiki-ресурсів, які дозволяють динамічно поповнювати онтології і зіставляти інформаційні об’єкті, що описані в них. Створено програмну реалізацію запропонованого підходу.

Обоснована актуальность интеграции национальных и Европейской рамок квалификаций для сопоставления результатов обучения в разных странах. Проанализированы теоретические исследования в этой сфере и инструментальные средства, построенные на их основе. Рассмотрены подходы, по которым Национальная рамка квалификаций Украины должна согласовываться с Европейской, и проблемы, возникающие в процессе ее использования на практике. Обоснована необходимость создания инструментальных средств, основанных на технологиях Semantic Web, для сравнения рамок квалификаций. Предложено использовать онтологии для представления результатов обучения и семантические Wiki-технологии для структурирования соответствующих информационных ресурсов. Разработана теоретическая модель и алгоритм сопоставления онтологий и Wiki-ресурсов, которые позволяют динамично пополнять онтологии и сопоставлять описанные в них информационные объекты. Создана программная реализация предложенного подхода.

The urgency of the integration of national and European qualification frameworks for the comparing of learning outcomes for different countries is grounded. Theoretical research in this area and the tools that are built on them are analyzed. The approaches to harmonization of the National qualification framework of Ukraine with the European qualification frameworks and problems dealing with their practical use are considered. The necessity of the development of software tools oriented on comparison of these qualification frameworks based on the Semantic Web technologies is reasoned. In this work the use of ontologies for representation of learning outcomes and the Semantic Wiki technologies for structuring of the relevant information resources is proposed. A theoretical model and an algorithm for matching ontologies with Wiki-resources that enable dynamic replenishment of these ontologies and comparison of various information objects are developed. A software implementation of the proposed approachis realized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського