Пасічний М. Д. Стратегія акцизного оподаткування тютюнових виробів в Україні / М. Д. Пасічний // Бізнес Інформ. - 2017. - № 6. - С. 220-226. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Мета роботи - розкриття та вдосконалення підходів до формування стратегії акцизного оподаткування тютюнових виробів в Україні з урахуванням зарубіжного досвіду гармонізації податкового законодавства у даній сфері. Здійснено аналіз імплементації Директив ЄС щодо правил мінімального акцизного податкового зобов'язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби в країнах із трансформаційною економікою. Визначено, що у разі надмірного збільшення податкового навантаження порушується рівновага ринку, відбувається зростання його тіньової складової та втрачається загальна економічна ефективність. Визначено, що за період 2007 - 2016 рр. індекс доступності сигарет в Україні зменшився у 2,3 разу, що певним чином дестимулювало їх споживання. Разом із тим, зміна підходу обчислення адвалорної акцизного податку та запровадження акцизного податку з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів призвели до маніпулятивних дій основних гравців ринку щодо встановлення ціни сигарет, що вплинуло як на підвищення індексу доступності сигарет у 2016 р., так і на зниження бюджетних надходжень. Регулювання розміру мінімального акцизного зобов'язання є найефективнішим інструментом фіскальної політики щодо досягнення цілей у сфері обмеження тютюнопаління. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413-18 + Х829(4УКР)221 + Х819(4УКР)127.04
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|