Краснякова А. О. Дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі / А. О. Краснякова // Психол. перспективи : зб. наук. пр.. - 2014. - Вип. 24. - С. 161-171. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Представлено огляд сучасних теоретичних підходів до розуміння самопрезентації як складного соціально-психологічного феномену, пов'язаного з проблемою соціальної взаємодії. Соціальну взаємодію у сучасному інформаційному суспільстві розглянуто як безперервний процес узгодження самопрезентаційної поведінки його членів. Йдеться про трансформації процесу самопрезентації зумовлені розвитком інформаційно-комунікативних технологій. Підкреслено, що в інформаційному суспільстві наявні необмежені можливості розповсюдження будь-якої інформації про себе. Наголошено, що процес представлення себе в новому віртуальному соціальному просторі відбувається усвідомлено і контрольовано. Підкреслено, що в ідеалі інформація повинна передати одержувачу саме той зміст, який задумував відправник. У сфері політичної комунікації ідеальний варіант комунікації зустрічається рідко. Частіше виникають ситуації, коли адресант створює повідомлення одного змісту, а передбачає розуміння адресатом зовсім іншого сенсу. Акцентовано увагу на тому, що виявлення підтексту політичних повідомлень надає змогу зрозуміти справжні наміри політиків. Наведені результати дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі отримані методом Інтент-аналізу офіційних передвиборних програм кандидатів у президенти 2014 року. З'ясовано, що інтенції кандидатів у президенти маніфестують непримиримість у боротьбі з ворогами, сміливість і рішучість, чесність і порядність, принциповість, відданість ідеологічним принципам, відстоювання власного погляду, компетентність і готовність до рішучих дій. інтенції протистояння, дискредитації, погроз використані як непрямі техніки самопрезентації. Кандидати в президенти намагаються представити соціально-бажані характеристики через проголошення боротьби з внутрішніми ворогами, опозицією, олігархами тощо. На рівні тенденції зафіксовано таке: чим більший політичний досвід має політик за оцінками соціологічних досліджень, тим менше в тексті його програми кількісний показник інтенцій самопрезентації. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|