Няньковський С. Л. Дискусійні питання Болонського процесу в медичній освіті України / С. Л. Няньковський, О. С. Івахненко, М. С. Яцула // Львів. клініч. вісн. - 2014. - № 1/2. - С. 46-49. - укp.Сьогодні, незважаючи на вже значний досвід імплементації основних положень Болонської декларації у вітчизняний освітній простір, багато студентів і викладачів вищих навчальних закладів (ВНЗ) доволі часто висловлюються досить неоднозначно, через відсутність цілісності, завершеності, продуманості й належного ресурсного забезпечення. Важко очікувати блискучого остаточного результату, якщо впроваджувати щось частинами. Такий підхід часто призводить до негативного або спотвореного результату. Мета роботи - обговорити дискусійні питання впровадження Болонського процесу в медичну освіту України. Розглянуті дискусійні питання впровадження Болонського процесу в медичну освіту України, зокрема, питання мобільності студентів і викладачів, норм педаіоіічного навантаження, системи оцінювання знань студентів, особливостей підготовки студентів на клінічних кафедрах. Висвітлено власний досвід упровадження положень Болонської декларації в педагогічну діяльність кафедри педіатрії Львівського національного медичного університету. Болонський процес в умовах України різко збільшив час, тривалість і частоту формального контролю знань і вмінь студентів, і якщо кількість студентів у групі, яка прийшла в клініку, досягає 13 - 15 осіб, то викладач перетворюється на машину формального оцінювання знань студентів. Скорочення аудиторних годин і збільшення плану самостійної навчальної підготовки студенти часто трактують як спосіб позбутися останньої. Практика показує, що студенти самостійно вчаться недостатньо як через лінощі, так і через невміння. Така форма роботи вимагає значного збільшення бібліотечного фонду, сучасної літератури, масового безкоштовного доступу до Інтернету, віртуальних навчальних програм, ресурсів телемедицини, дистанційного навчання. Висновки: для оптимізації навчального процесу в Україні слід якнайшвидше врегулювати педагогічне навантаження викладача і кількість студентів у академічній групі, створити сучасні університетські клініки з належним фінансуванням, орієнтуватися на підготовку лікаря-універсала, якого найбільше потребує система охорони здоров'я, істотно поліпшити оснащення кафедр ВНЗ та закладів післядипломної освіти сучасним діагностично-лікувальним обладнанням і матеріалами, підвищити мотивацію студентів до навчання. Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж100996 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|