РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000680836<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Коритнюк Р. С. 
Принципи і методологія сучасної андрагогічної моделі навчання дорослих / Р. С. Коритнюк, І. В. Ніженківська, О. Г. Кисельова, К. Л. Косяченко, Л. Л. Давтян // Зб. наук. пр. співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 29. - С. 59-69. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто сучасну модель навчання дорослих на основі принципів андрагогіки. Андрагогіка "відбрунькувалася" від педагогіки як самостійна область наукових знань, яка не тільки містить чинники, пов'язані з освітою дорослих, а й пояснює їх. У широкому сенсі андрагогіку слід розуміти як науку особистісної самореалізації людини протягом всього його життя. Як відомо, частина людей реалізується в молодому віці, але багато розкриваються поступово, накопичуючи знання, досвід, уміння і навички протягом усього свого життя. Андрагогіка сприяє розкриттю особистості, допомагає знайти своє місце в житті, реалізувати свої приховані здібності. Андрагогіка здійснює найдавнішу формулу навчання: nonscholae, sedvitae discimus - вчимося не для школи, а для життя. Мета роботи - вивчення і узагальнення принципів сучасної андрагогічної моделі навчання. У роботі застосовано методи: бібліосемантичний, порівняльний аналіз, моніторинг, контент-аналіз - для вивчення даних наукових літературних джерел і узагальнення власного досвіду. Основними принципами навчання дорослих є самостійне навчання, спільна діяльність з педагогом, опора на досвід учня, індивідуалізація навчання, системність і контекстність навчання, актуалізація результатів навчання, елективне навчання, розвиток освітніх потреб, усвідомленість навчання. Методологічні аспекти визначаються діалогічністю, розвивально-творчою спрямованістю навчання, особистою орієнтованістю змісту, особистісною освітньою ініціативою. Принципами формування та розвитку андрагогічної моделі навчання є інтегративність, практикоорієнтованість, гуманітарність. На відміну від педагогічної, андрагогічна модель навчання будується на основі освітніх потреб дорослих, тобто потреб у оволодінні знаннями, вміннями, навичками і якостями, які передбачаються прогностичною моделлю компетентності, якою необхідно опанувати тому, хто навчається, для роз'язання своїх життєво важливих проблем. Основними факторами, що визначають необхідність застосування андрагогічних принципів навчання є вікові, тимчасові, соціальні, фізіологічні, психологічні. Висновки: в результаті реалізації принципів андрагогіки розв'язуються такі андрагогічні завдання професійної освіти: формування установки на суб'єктну позицію у процесі професійного становлення; допомога у самовизначенні майбутнього фахівця; оволодіння логікою просування у професії; пред'явлення майбутньому фахівцю еталонних моделей професійної поведінки; формування досвіду партнерства і співробітництва; стимулювання процесів самовиховання; передача андрагогічних знань, орієнтованих на самопізнання; створення передумов до безперервної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70307 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського