Литвинова С. Г. Використання систем комп'ютерного моделювання для проектування дослідницьких завдань з математики / С. Г. Литвинова // Фіз.-мат. освіта. - 2018. - № 1. - С. 83-89. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Інтенсивний розвиток інтернет технологій і впровадження кращих практик у систему загальної середньої освіти надав можливість виокремити ефективні ІК-технології (ІКТ) і задіяти для навчання учнів системи комп'ютерного моделювання (СКМод). Обгрунтовано поняття "завдання" як комплекс дій, призначених для виконання; визначено його ознаки (самостійність учнів в отриманні нових знань, взаємозв'язок проблеми з поточними та попередніми знаннями учнів, невизначеність результату за відомих способів і засобів його досягнення). Визначено ц узагальнено особливості та ознаки творчих і проблемних завдань. Наведено результати аналізу та узагальнено поняття "дослідницьке завдання", визначено його складові (предметна область і предикати) та компоненти структури; здійснено класифікацію дослідницьких завдань з математики; визначено ознаки навчально-дослідницької діяльності учнів; окреслено п'ять рівнів розвитку мотивації учнів до здійснення навчально-дослідницької діяльності. Встановлено, що з розвитком ІКТ з'являється можливість візуалізації процесів та явищ, що надало поштовх до поширення системи комп'ютерного моделювання (СКМод). Виокремлено переваги застосування СКМод для проектування дослідницьких завдань; визначено етапи розробки дослідницьких завдань вчителем і хід розв'язання дослідницького завдання учнями закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО). З'ясовано, що здійснення аналізу та відбору ефективних СКМод (тренажерів, симуляторів, інтерактивних моделей) з метою застосування в навчальному процесі ЗЗСО має підвищити цифрову та предметну компетентності вчителів та учнів. Наведено приклад дослідницького завдання з математики, що вирішується в використанням СКМод. За результатами опитування виявлено, що майже 70 % вчителів не можуть використовувати СКМод у навчальному процесі через відсутність відповідних методик, але вони мають бажання підвищити свою компетентність з цього питання. Використання СКМод у ЗЗСО набуває особливої значущості у зв'язку з формуванням Нової української школи. Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-353
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|