РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000683813<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мельниченко О. П. 
Емпіричне дослідження комунікативних здібностей учня від часу, проведеного в соціальних мережах / О. П. Мельниченко, У. С. Ревицька // Фіз.-мат. освіта. - 2018. - № 1. - С. 256-259. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Соціальна комунікація займає особливе місце в житті сучасного суспільства і кожної людини. З нею прямо або опосередковано пов'язані практично всі комунікативні сфери. Людська здатність до спілкування, особливо за допомогою мови, є набагато більшою, ніж у тварин. Упродовж існування людства здатність спілкуватися в часі і просторі надзвичайно розширилася завдяки винайденню писемності, друку, електронного зв'язку - телеграфу, телефону, радіо та засобів масової комунікації, а так само механізації транспорту. Скорочення відстані між людьми, подолання кордонів, географічних і часових меж особливо є очевидним в нинішньому столітті, дякуючи можливості посилати повідомлення на довгі відстані з великою швидкістю. Позитивний вплив соціальних мереж: освітній і корисний досвід; підлітки отримують безліч інформації, навчаються її систематизувати, що позитивно впливає на логічне мислення, пам'ять, увагу; якщо друзі чи однокласники живуть в іншому місті або районі великого міста, школяр не випадає зі свого кола спілкування; чати надають можливість спілкуватися в реальному часі, таким чином, два, і більше, людини перебувають у різних точках світу розмовляють так, як би вони стоять поруч. Наведено емпіричне дослідження в соціології. На відміну від теоретичного дослідження, у межах якого науковець оперує науковими категоріями і поняттями, що відображають сутнісні якості соціальних процесів і явищ, в емпіричному дослідженні предметом аналізу стають різноманітні дії, характеристики поведінки, погляди, настрої, потреби, інтереси, мотиви людей, соціальних груп і спільнот, відображення соціальної реальності у фактах людської свідомості. Наведено один із можливих варіантів застосування методів математичної статистики та створення математичних моделей у різних галузях науки. Продемонстровано використання статистично-математичної моделі у соціологічному дослідженні щодо залежності розвитку здібностей учня від тривалості користування соціальними мережами та запропоновано її графічну інтерпретацію. Побудовано гістограму частот інтервального статистичного розподілу часу, проведеного учнем у соціальній мережі. Порівнюючи криву Гауса іа отримані результати відмічено схожість дослідженого статистичного розподілу часу, проведеного учнем у соціальній мережі і нормального розподілу. Досліджено рівень комунікативних здібностей учнів залежно від часу, проведеного в спілкуванні у соціальних мережах. Оцінено статистичну надійність вибіркових даних і проведено перевірку на логічну адекватність. Показано, що зі збільшенням часу, проведеного в соціальних мережах, рівень комунікабельності змінюється за нормальним законом. Встановлено високий позитивний кореляційний зв'язок між рівнем комунікабельності учнів двох вікових груп, що дорівнює r = 0,98, що свідчить про особисті психологічні характеристики кожного учня. Тобто, комунікативні здібності особистості можна розвивати з часом, але кардинально змінити - ні. Отримані кореляційні зв'язки у соціології надають можливість регулювати рівень комунікаційних здібностей у школярів, але змінити кардинально - ні.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського