Різник В. В. Краудфандинг як перспективна модель фінансування бізнес-ідей та проектів / В. В. Різник, Н. А. Різник // Екон. вісн. ун-ту/Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. - 2018. - Вип. 37/1. - С. 260-266. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Предмет дослідження - краудфандинг як альтернативна модель залучення фінансування для реалізації бізнес-ідей і проектів на основі використання краудфандингових Інтернет-платформ. Мета роботи - з'ясування можливостей краудфандингу як нового фінансового інструменту та перспективного джерела фінансування. Завдання дослідження - розглянути краудфандинг як альтернативну модель фінансування бізнес-ідей і проектів, здійснити аналіз основних видів і моделей краудфандингу, розкрити особливості різних краудфандингових платформ та оцінити перспективи розвитку краудфандингу. У процесі дослідження було застосовано такі загальні та конкретні наукові методи дослідження: системний підхід, методи логічного узагальнення та порівняння, наукової абстракції, методи синтезу, логічного узагальнення й аналогій. Методологічну базу дослідження склали наукові праці вітчизняних і зарубіжних учених і провідних фахівців, аналітичні матеріали з проблеми дослідження. Розкрито суть краудфандингу та з'ясовано можливості краудфандингу для залучення фінансування бізнес-ідей та проектів. Проведено аналіз основних видів та моделей краудфандингу. Визначено особливості вітчизняних і закордонних краудфандингових платформ та здійснено оцінку подальших перспектив розвитку краудфандингу. Одержані результати дослідження можуть бути використані авторами бізнес-ідей та проектів з метою розгляду можливостей залучення альтернативного фінансування для їх реалізації. Висновки: краудфандинг є перспективною та водночас непростою моделлю залучення фінансування, оскільки вимагає від авторів бізнес-ідей і проектів значних зусиль у політиці прозорості, комунікації, планування та виконання на всіх стадіях проведення краудфандингової кампанії та після її завершення. Краудфандинг допомагає хорошим ідеям, які не відповідають формам традиційного сприйняття фінансистів, пробитися й отримати гроші завдяки колективній мудрості спільноти, яка своїми посильними фінансовими внесками долучається до творення бізнесу та переконує власника бізнес-ідеї та суспільство в її перспективності. При цьому суттєвим недоліком краудфандигу є те, що для залучення підтримки спільноти бізнес-ідея чи проект мають бути повною мірою розкриті, внаслідок чого вони стають вразливими до перехоплення конкурентами. Розвиток краудфандингу в Україні має свої особливості, що зумовлені нестачею інформації про українські краудфандингові платформи та недостатнім рівнем довіри українського суспільства до краудфандингу. Не останню роль в даній ситуації відіграє і низький рівень доходів більшості українців, які або не готові до пожертви коштів взагалі, або їх пожертви є незначними, що призводить до тривалого терміну збору фінансів для реалізації бізнес-ідей та проектів. Незважаючи на вищезазначене, зазначено, що за умов глобалізації, стрімкого розвитку Інтернет-середовища, інформаційних технологій, соціальних мереж і нових форм фінансування, заснованих на громадській участі, краудфандинг вже у найближчому майбутньому займе лідируючі позиції на ринку залучення фінансових ресурсів для реалізацію авторських ідей і проектів. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-131-93
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73720 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|