Цапенко М. В. Актуальність формування енергозбережувальної компетентності учнів на уроках фізики / М. В. Цапенко, І. О. Мороз // Фіз.-мат. освіта. - 2018. - № 2. - С. 141-146. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Наведено результати дослідження поінформованості учнів та їх батьків про ситуацію в енергетичній галузі України, про можливості використання енергозбережувальних технологій (ЕЗТ) і стан їх практичного застосування на вітчизняних підприємствах і в побуті. Зазначено, що сучасний стан розвитку енергетики України, який характеризується наявністю значних проблем і нагальною необхідністю раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, по-новому ставить питання про роль освіти у житті людини. Сьогодні мова йде про необхідність формування енергозбережувальної компетенції в учнів, що у майбутньому визначатиме перспективу формування загальної енергетичної компетентності всього населення у різних сферах промисловості та в побуті. Серед проблем, особливо виділяються: повільне здійснення екологізації системи освіти, недостатнє впровадження у навчально-виховний процес інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій, необізнаність учнів і низька підготовка вчителів з питань енергозбереження та недостатнє пропагування принципів енергозбереження серед учнів та їх батьків. Проаналізовано позитивний досвід залучення учнівської молоді до енергозбережувальних проектів та акцентовано увагу на необхідності широкого впровадження у навчальні предмети, зокрема фізику, питань, пов'язаних з економним використанням енергетичних ресурсів. Наголошується, що, у межах концепції нової Української школи, педагогічні колективи, і особливо вчителі фізики, повинні стати провідниками вивчення та впровадження ЕЗТ і разом із учнями повинні залучатись до регіональних, міжрегіональних і міжнародних проектів з енергозбереження, що, поряд із просвітницькою діяльністю на уроках та поза їх межами, сприятиме формуванню нової енерго- та ресурсозбережувальної парадигми навчання та виховання і не лише молоді, а й всього населення країни. Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|