Tsybulnyk S. Simulation of airflow at Vernadsky station for multi-site damage identification = Імітаційне моделювання обтікання станції "Академік Вернадський" повітряними потоками для ідентифікації багатоосередкового пошкодження / S. Tsybulnyk, I. Komenchuk, A. Tymchenko // Укр. антаркт. журн.. - 2017. - № 16. - С. 210-217. - Бібліогр.: 14 назв. - англ.Актуальність роботи полягає в тому, що наслідками передчасного руйнування паливного бака або стіни будівлі Української антарктичної станції "Академік Вернадський" внаслідок багатоосередкового пошкодження можуть бути значні фінансові витрати і людські життя. Мета роботи - виявлення найбільш ймовірних місць скупчення снігу та зон максимального тиску вітру для ідентифікації та запобігання багатоосередковому пошкодженню будівель та інженерних конструкцій. Як методи дослідження обрано геометричне й імітаційне моделювання, які надають змогу відповідно створювати і досліджувати тривимірну комп'ютерну модель об'єкта. Для геометричного моделювання було обрано CAD-систему SolidWorks. Імітаційне моделювання проведено у програмному комплексі скінченно-елементного аналізу ANSYS. Проведено геометричне й імітаційне моделювання Української антарктичної станції "Академік Вернадський"; в CAD-системі SolidWorks на основі план-схеми і фотографій станції побудовано її геометричну модель, яка включає і модель навколишньої місцевості; на 3D-принтері роздруковано макет станції по її геометричним моделям; в CAE-системі ANSYS проведено імітаційне моделювання впливу повітряного потоку зі швидкістю 45 м/с на станцію; побудовано векторні поля швидкості, на основі яких визначено найбільш ймовірні місця скупчення снігу; побудовано векторні поля тиску, на основі яких визначено найбільш навантажені елементи інфраструктури. Висновки: аналіз результатів моделювання показав, що найбільш ймовірні місця скупчення снігу знаходяться біля стін всіх будівель станції і в місцях значної зміни рельєфу навколишньої місцевості, а найбільш навантаженими від тиску вітру є головний корпус і резервуар для зберігання дизельного палива. У зв'язку з цим було прийнято рішення додатково створити геометричні моделі резервуара для дослідження впливу на його цілісність багатоосередкового пошкодження у вигляді тріщин. Також визначено, що найбільший вплив на елементи інфраструктури станції має вітер з материка, а не з океану. Індекс рубрикатора НБУВ: Д249(007)37 + Д890(007)022
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24597 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|