Козарезенко Л. В. Теоретико-методологічні засади дослідження ефективності інвестицій в освіту / Л. В. Козарезенко // Екон. вісн. ун-ту/Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. - 2019. - Вип. 40. - С. 41-54. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.Предмет дослідження - методологія обчислення ефективності інвестицій у сферу освіти на державному та приватному рівнях. Мета роботи - дослідження й узагальнення теоретико-методологічних аспектів дослідження ефективності інвестицій в освіту на державному та приватному рівнях. Методи, що було використано у процесі дослідження: метод порівняльного аналізу, узагальнення, статистичний. В методиці оцінки ефективності інвестицій в освіту має бути врахований факт, що ефективність освіти є комплексною категорією, структура і зміст якої може відображатися різними формами прояву, а саме: за сферою: економічні і соціальні, за рівнем, на якому реалізуються: мікро-, макроекономічні та міжнародні; за суб'єктами, що одержують вигоди: внутрішні (для безпосередніх учасників освітнього процесу) та зовнішні (для "третіх осіб"). Разом з тим, ефективність функціонування освітньої сфери визначається різноплановими чинниками, а саме: соціальні: рівень доходів, демографічна ситуація, державна політика зайнятості; економічні: система оподаткування, модель фінансування освіти (співвідношення державних і приватних витрат), інвестиційна політика уряду в освітній сфері, цінова політика в освітній сфері; політико-правові: рівень корупції, політична ситуація в країні, національні особливості системи освіти. Аналіз особливостей функціонування освітньої сфери України показав стримуючий характер її розвитку, що, передусім, пов'язано із недоліками у процесі державного регулювання сфери освітніх послуг, саме тому врахування сучасних тенденцій розвитку освіти має бути покладено в основу нової сучасної методики оцінки ефективності капіталовкладень в освіту. Галузь застосування результатів: Міністерство освіти і науки України, Міністерство фінансів України, Міністерство економічного розвитку та торгівлі України. Висновки: виявлені переваги та недоліки існуючих методик і відсутність загальноприйнятої методики визначення ефективності освіти, а також суттєво відмінні результати оцінок, одержаних раніше різними авторами та зроблені ними висновки потребують вдосконалення існуючих або розробки сучасної методології обчислення ефективності освіти, що є предметом подальших досліджень. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)497.40-56
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73720 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|