РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000705572<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Kazak V. M. 
The reconfigurable flight control system for recovering stability and controllability of the airplane in special flight situations = Система реконфігурації керування польотом для відновлення керованості та стійкості повітряного корабля в умовах виникнення особливих ситуацій у польоті / V. M. Kazak, D. O. Shevchuk, N. A. Tymoshenko, I. V. Prokhorenko // Проблеми тертя та зношування. - 2019. - № 1. - С. 26-32. - Бібліогр.: 17 назв. - англ.

Складність вирішення проблеми забезпечення заданого рівня безпеки польотів безперервно зростає у зв'язку з підвищенням інтенсивності використання авіаційної техніки, що крім відомих впливів, веде до значного збільшення імовірності зіткнення у польоті з механічними, біологічними та електричними формуваннями, а також розширенням кола виконуваних нею функціональних завдань (розвитком стратегії використання авіації у локальних війнах, що змусило провідні держави світу негайно зайнятися дослідженнями, спрямованими на підвищення рівня живучості повітряних кораблів (ПК)). Порівняльний аналіз статистичних даних ICAO показав, що 35 % авіаційних подій спричинено пошкодженнями зовнішніх обводів ПК і керувальних органів, відмовами та пошкодженнями елементів пілотажно-навігаційного комплексу, причому головним чином відмовами їх приводів. Варто відзначити надзвичайно високу швидкоплинність розвитку аварійної ситуації, що в свою чергу потребує миттєвого втручання в ситуацію для вжиття необхідних керувальних дій щодо запобігання її розвитку або переростання у катастрофічну. Запропоновано концепцію системи автоматичного керування із функціями реконфігурації, що забезпечує відновлення керованості та стійкості ПК в умовах виникнення особливих ситуацій за рахунок реконфігурації керувальних сигналів, структури системи, конфігурації ПК або цільових завдань, тобто збереження безпечного режиму польоту, а також наведено її функціональну схему. Запропоновано інтелектуальну систему автоматичного діагностування, яка забезпечує своєчасну реєстрацію ушкоджень зовнішнього ободу ПК з підвищеною достовірністю та точністю фіксації місця, ступеня та моменту раптового пошкодження зовнішнього обводу ПК у польоті. Рішення поставленої задачі досягається тим, що у внутрішню порожнину елементів конструкції ПК за матричною схемою вмонтовано "n" датчиків лінійного прискорення та "m" датчиків кутової швидкості. Сигнал з кожного окремого датчика надходить до класифікатора типових пошкоджень, який розпізнає одержане пошкодження зовнішнього обводу ПК у польоті, якщо воно раптово виникло, згідно з "базою даних" класифікатора.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-083.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж63290 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського