Kazak V. M. The reconfigurable flight control system for recovering stability and controllability of the airplane in special flight situations = Система реконфігурації керування польотом для відновлення керованості та стійкості повітряного корабля в умовах виникнення особливих ситуацій у польоті / V. M. Kazak, D. O. Shevchuk, N. A. Tymoshenko, I. V. Prokhorenko // Проблеми тертя та зношування. - 2019. - № 1. - С. 26-32. - Бібліогр.: 17 назв. - англ.Складність вирішення проблеми забезпечення заданого рівня безпеки польотів безперервно зростає у зв'язку з підвищенням інтенсивності використання авіаційної техніки, що крім відомих впливів, веде до значного збільшення імовірності зіткнення у польоті з механічними, біологічними та електричними формуваннями, а також розширенням кола виконуваних нею функціональних завдань (розвитком стратегії використання авіації у локальних війнах, що змусило провідні держави світу негайно зайнятися дослідженнями, спрямованими на підвищення рівня живучості повітряних кораблів (ПК)). Порівняльний аналіз статистичних даних ICAO показав, що 35 % авіаційних подій спричинено пошкодженнями зовнішніх обводів ПК і керувальних органів, відмовами та пошкодженнями елементів пілотажно-навігаційного комплексу, причому головним чином відмовами їх приводів. Варто відзначити надзвичайно високу швидкоплинність розвитку аварійної ситуації, що в свою чергу потребує миттєвого втручання в ситуацію для вжиття необхідних керувальних дій щодо запобігання її розвитку або переростання у катастрофічну. Запропоновано концепцію системи автоматичного керування із функціями реконфігурації, що забезпечує відновлення керованості та стійкості ПК в умовах виникнення особливих ситуацій за рахунок реконфігурації керувальних сигналів, структури системи, конфігурації ПК або цільових завдань, тобто збереження безпечного режиму польоту, а також наведено її функціональну схему. Запропоновано інтелектуальну систему автоматичного діагностування, яка забезпечує своєчасну реєстрацію ушкоджень зовнішнього ободу ПК з підвищеною достовірністю та точністю фіксації місця, ступеня та моменту раптового пошкодження зовнішнього обводу ПК у польоті. Рішення поставленої задачі досягається тим, що у внутрішню порожнину елементів конструкції ПК за матричною схемою вмонтовано "n" датчиків лінійного прискорення та "m" датчиків кутової швидкості. Сигнал з кожного окремого датчика надходить до класифікатора типових пошкоджень, який розпізнає одержане пошкодження зовнішнього обводу ПК у польоті, якщо воно раптово виникло, згідно з "базою даних" класифікатора. Індекс рубрикатора НБУВ: О53-083.03
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж63290 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|