Kindrachuk M. V. Polymeric materials modified by semiconductor substances in friction units of braking devices = Полімерні матеріали, модифіковані напівпровідниковими речовинами, у вузлах тертя гальмівних пристроїв / M. V. Kindrachuk, O. I. Volchenko, D. O. Volchenko, N. O. Volchenko, P. A. Polyakov, A. O. Kornienko, A. O. Yurchuk // Журн. нано- та електрон. фізики. - 2019. - 11, № 3. - С. 03014-1-03014-8. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.Досліджено контактно-імпульсну фрикційну взаємодію мікровиступів поверхонь тертя стрічково-колодкового гальма, виходячи з принципів градієнтної теорії електричного і теплового полів. Доведено, що у разі фрикційної взаємодії мікровиступів поверхонь тертя електричне поле діє перпендикулярно напрямку сили тертя, а теплове поле - паралельно. На прикладі однієї з основних напівпровідникових речовин Si (кремній) проілюстровано характеристики і параметри структури "метал - полімер - напівпровідник" у миттєвих електричних полях, які спостерігаються в початковий момент фрикційної взаємодії мікровиступів поверхонь тертя. Напівпровідникові елементи, вмонтовані з боку робочої поверхні фрикційних накладок, під час гальмування взаємодіють з хімічними елементами матеріалу ободу шківа гальма, що сприяє виникненню складних комбінацій переходів електропровідності. Вони здатні працювати в режимах мікротемогенераторів і мікротемохолодильників, діодів і транзисторів з миттєвим їх перемиканням. При цьому виникають прямі та зворотні електричні струми, які навантажують і розвантажують обід шківа. Для зниження їх енергонавантаженості і підвищення зносостійкості під час підбору матеріалів пар тертя гальма досягається ефект "транзистора". Проведено експериментальні дослідження вдосконалених пар тертя стрічково-колодкового гальма, які показали стабілізацію сили тертя і динамічного коефіцієнта тертя, зменшення поверхневих і об'ємних градієнтів температури обода шківа і зниження гальмівного моменту до 3,0 %. Це надасть змогу запобігти перегріву поверхневих шарів полімерних накладок і суттєво підвищити ефективність дії пар тертя гальмівних пристроїв. За рахунок ефекту транзистора досягнуто зменшення енергонавантаженості пар тертя гальма до 15,0 % і зносу робочих поверхонь накладок до 11,5 %. Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.96 + К446.7 + В379.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж100357 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|